• Nektar

IVF Umeå

Jenads och Äppelkaka: Hur gick era planerade återföringar idag? Så spännande om fler kan hamna under ruvarlistan!

LongingForAChild: Åh, vad fantastiskt att hoppet lever! Vi får alla hålla tummarna för att plåsterna fungerar på kort tid!

VackerBlomma: Jag fick hem brev om hur många de fryst in samt om de låg separat eller tillsammans med ett annat embryo. Alla mina 7 blastisar låg seperat.

Äralltupptaget: Ja, Provera äter man om mensen inte behagar dyka upp. Om man inte gör IVF äts den ofta av PCO-are som sällan får egen mens för att man ska "blöda av". Inte bra om slemhinnan blir för tjock i det fallet för det kan tydligen leda till ökade chanser för livmoderhalscancer. Men vid IVF är det alltså bara för att komma igång och vara i rätt fas vid behandlingsstart.   

Jag är övertygad om att jag är en person med tunna slemhinnor, har sällan rikliga menstruationer. Hoppas mycket på Femanesten nu inför FET. Någon som har koll på om man äter liknande ämnen (östrogen va?) i samband med ET? Alltså via sprutorna eller så...tror nämligen att min slemhinna då var i minsta laget ca 7-8 mm och vore ju toppen om det blev så "bra" utan medicinering sist så man kan hoppas på mer nu! 
  • Nektar
    jenads skrev 2013-01-25 14:21:10 följande:
    det gick inte alls för oss. blastocysten klarade inte upptiningen

Beklagar verkligen! Hur många var det ni hade i frysen? Hur går ni vidare?
  • Nektar

Jenads: Ok, håller tummarna att ni kan starta ett nytt IVF så fort som möjligt och att det går bättre! Välkommen tillbaka till tråden då!

Äppelkaka: Wow, grattis! Förstår er skräckblandade förtjusning! Hur såg slemhinnan ut? Sade de några procentchanser till er? En som håller på att kläckas låter ju lovande! Hjälpte dock inte mig :( Men anar som sagt att min slemhinna kan ha varit i tunnaste laget.

Vårt2012: Grattis till ruvarstatus! Härligt med de andra 7 som förhoppningsvis klarar sig vidare också! Vad är det som gör att testdagen är tidigare efter fet än vid et? För visst är det så? Tycker ni som står under ruvare har fått så "kort" väntetid...

Jockelina: Hur går det, några tecken åt endera hållet? Håller verkligen på er efter så många försök! Använder ni nu ett 3-pack eller hur har ni gjort?

Drömmer om ett barn: Men vad "roligt" med mens, äntligen!! Hunnit prata med kliniken och fått en tid för VUL?

Själv blir det VUL den 5/2. OM allt ser bra ut på VUL när blir då återföring om embryot är odlat i 6 dagar och jag inte kör på en ostimulerad cykel? Sätts det in så fort slemhinnan ser bra ut eller bör det vara ca 6 dagar efter mitten av ens normala cykel? Nu blir VUL på cd 12.             

• Nektar
    EbbaGrön, Heli78, Mammaidamaria, Barreliten, 3villbli4 och Norris: Vore kul att höra hur det går för er. Hoppas ni mår bra!

Jag inväntar vul den 5/2 för check av slemhinnorna. Kommer väl bli insättning den 8-12 februari antar jag om det ser bra ut. Skulle ni gå en nybörjarkurs i yoga om ni var jag med start den 14? Är inte helt ovan atlet (haha) men längesen jag gjorde yoga. Om det blir insättning dagen innan eller samma dag tänker jag inte gå den 14:e, men hur skulle ni se på saken? Att gå kursen överhuvudtaget...present tyvärr!  
  • Nektar
    Ws Mamma och LongingFOrAChild: Nu börjar tummarna blåna av allt tummhållande och svårt är det att skriva också. Nä - skämt o sido jag hoppas innerligt att ni båda får goda nyheter idag! Väntar spänt på nyheter!

Gällande yogan så tackar jag för svaren. Även intressant att höra från er gravida. Kan ju passa på att fråga er just gällande hur restriktiva ni varit med olika form av träning den gången ni blev gravida. Vad tränade ni och hur snabbt efter insättning?

Äralltupptaget: Det är precis som Mustikka säger beroende på vilken metod ni ska använda och vilken dag i din cykel du är på. Om du, som jag, har lång och oregelbunden cykel är nog chansen stor att du får börja med att ta Provera och när blödningen kommer blir det nog att börja spruta. Det innebär en rätt kort process! Från infomötet tog det 29 dagar till insättning för min del!

Petto83: Hur går det för dig? Redo att börja om snart?  
  • Nektar
    Petto83: Just, så var det du skulle fira 30-årsdagen innan nästa försök. Helt rätt! Hoppas helgen var lyckad och att du (möjligtvis efter en rejäl vilodag ;)) kan komma tillbaka med nya krafter!

LongingForAChild: Beklagar verkligen! Känns ju fruktansvärt irriterande att det ska hänga på något så svårbehandlat! Hade S någon teori om varför inte plåsterna hjälpte alls utan den snarare blev tunnare? Zonterapi tror jag på - synd bara att det gör så fruktansvärt ont! Får du gå på zonterapin via kliniken och då på högkostnadsskyddet? Håller tummarna för er!

Drömmer om ett barn: Stirra dig inte blind på antalet ägg. Du om någon vet ju att det handlar om kvaliten. Men 6 st lät ju lovande! Blir det ett till vul innan uttag?

Mustikka: Wow, äntligen på G. Hoppas du få se den lille snarast möjligt och att du därefter, som vår trådstartare, vill skriva till oss även då! :)       

Vårt2012 och Björnen2007: Beklagar de negativa testen. Vårt2012 - kan det inte finnas en chans till att en har släppt och den andra inte gett ifrån sig nog med hormoner än? När var testdagen?

Snöflinga: Välkommen till ett fantastiskt forum! Lägg gärna till dig i listan. FInns nog några sidor bakåt i tråden. Gällande testdatum är jag också intresserad vad som skiljer. Vissa verkar ha fått ca 14 dagar efter FET och andra 21 dagar? På vårt ET fick vi oddsen 50 % men vet egentligen inte om det var personliga odds eller bara oddsen de ger när embryot är i den fasen (blasto som höll på kläckas). Ska vara lite mer frågvis vid kommande FET.

Imorgon är det dags för vul efter att ha ätit Femanest i 12 dagar. Jag är sjukt nervös hur det ska se ut därinne. Ni andra som provat på stimulerat fet, hur kände ni det i äggstocksregionerna innan vul? Tycker det har molat på en del de senaste dagarna. Kan det göra det även om det inte finns några ägg eller är risken att det finns utvecklade ägg där?     

• Nektar
    Äppelkaka: Förstår hur du velar! Om du hellre tar ett negativt besked ikväll hemmavid än ex på jobb eller att behöva testa samma dag som du sedan ska göra något/träffa någon så förespråkar jag ett tidigt test. Men jag tycker, liksom Jenny, att det låter lovande och tycker ni är värda ett positivt besked! Vilken rd är du på?
    Av nyfikenhet - vad är det för tecken du tycker är jämförbara med din tidigare graviditet?
  • Nektar

GRATTIS äppelkaka, vad fantastiskt! Skönt att läsa att det kan funka efter några försök! Vilket i raden var detta för dig?

Jag ser ut att få återföra en blasto på tisdag, min slemhinna var, tack vare, femanesten 11 mm idag :) hade jag aldrig trott, men extra östrogen var tydligen bra för mig! Frågade om upptiningschanserna för blasto och de svarade 50-75 % chans.

• Nektar

Förresten är det någon som råkat ut för att ha cellförändringar i samband med ivf? Har haft det innan men det försvann, nu tyckte jag det ev kändes igen. Vad har rådet varit då - ta bort/ta inte bort före graviditet?

• Nektar

Kan ha smugit in sig några fel då jag inte mindes det allra senaste om alla. Lät därför några stå kvar där de stod. Ändra gärna så vi får en mer uppdaterad lista!

Väntrummet 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) Sprayar

Sprutar
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)  

Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)  
    * Nektar (FET 12/2)

Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2

Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
Svar på tråden IVF Umeå