• Nektar

IVF Umeå

Mustikka: Stort grattis till er lilla flicka!! Tog mig friheten att lägga till dig under Födda - hoppas du inte misströstar. Lägg gärna till eventuellt namn och ankomstdatum :)

Jennyz: Vad skönt att allt såg bra ut! Innebar det att det som kom ut var det där dem hade "varnat" för och som nu är borta helt?

Själv har jag idag blivit ruvare till en väldigt fin blasto. Klarade upptiningen utan att tappa några celler så nu är det bara att hoppas på att den fäster inom 48 timmar!! Av nyfikenhet; är det någon som känt att embryot har fäst eller fått nidblödning av det? Gällande förkylningens påverkan fick jag inget sådant svar att det kan vara bättre, men det skulle inte påverka trodde dem!     
  • Nektar
    VackerBlomma skrev 2013-02-14 09:29:34 följande:
    Jag kunde inte hålla mej från att testa, testet visadee två streck, svagt, men nog var det två streck alltid!! Hoppas det håller i sig baraSkrattande

Grattis, vad fantastiska nyheter som peppar i ruvartider!! :) Har du känt några symtom eller ville du bara testa innan du väntade mensen?
  • Nektar
    Snöflinga: Låter ju ytterst lovande tycker jag, eller har du koll på när du normalt har bim?

Drömmer om ett barn: Samma fråga till dig, när har du bim normalt? Tänk ändå om den den beräknade icke mensen faktiskt skulle få stämma för en gångs skull!!   

På tal om 3-pack eller ej så undrar jag lite gällande om man istället bestämmer sig för att göra FET. Vad kostar då det? Vi har ju som sagt 6 st fina blasto kvar i frysen så man börjar ju klura på hur vi ska gå vidare om detta inte går som vi vill. Usch, vill knappt se orden i skrift...   
  • Nektar
    A79: Vad söt han är lille Edvin! Kul att få ett halvt ansikte på dig ;)

Snöflinga och Äppelkaka: Tack för att ni hjälper mig hålla hoppet uppe, det pendlar verkligen hela tiden! Snöflinga - hur många blastisar hade ni i frysen då ni valde att fortsätta med dem istället för att köpa 3-pack? Risken för att de inte klarar upptiningen och därför kan bli en förlust (dvs om inte 3 försök går att genomföra med de frysta embryona) är det som gäckar i bakhuvudet. Någon skrev att de trodde att det ingick 3 ET och ett FET i 3-packet. Så har inte jag tolkat texten på hemsidan. Någon som vet till 100 %? Tar dock fasta på ditt statement Äppelkaka - att FET säkert är lika bra och slipper man fler ÄP så vore det ju toppen! Tänk om det går vägen denna gång? Hisnande tanke! :) Fyller år i dagarna och har länge haft detta år som målålder att få barn. Skönt att slippa ta testet innan den dagen iaf och bara få må bra av gratualtioner, inte känna sig gammal.     
  • Nektar
    EEJ skrev 2013-02-15 15:48:29 följande:
    Jag vet till 100 % att i ett trepack (58.000) så ingår 3 ET och 1 FET, förutsatt att du fårr ägg i frysen förstås. Du får ta dem i vilken ordning du vill, vi körde ET, FET, ET, ET

OK, då är det så! Vad bra! Ser nu att om det stått ett "det" efter och det inkluderar så hade det varit som jag sa. "Summan ger rätt att erhålla upp till tre behandlingar ledande till återförande av befruktade ägg och inkluderar eventuell återföring av frysförvarade embryon, högst 1 gång". Men varför kan man inte få göra fler fet isället för et? Om man som jag, får ut jättemånga ägg (vad det verkar) så känns det ju onödigt att göra många ET om det nu skulle behövas...
  • Nektar

Snöflinga: låter ju mycket lovande! Kan du beskriva hur du menar att det känns annorlunda i ligamenten? Någon som känner igen att vårtgårdarna blivit mörkare innan plusset? Vill gärna tro att detta "tecken" inte är så vanligt..hoppar fortfarande mellan hopp och förtvivlan. Känns lite annorlunda än sist men det går ju inte att jämföra et med stimulerat fet heller.

• Nektar

Jennyz: Ok. Då har du stillat mina funderingar på den punkten iaf.

Snöflinga: Nej, jag har inte mörkare vårtgårdar. Ännu ;) Håller tummarna stenhårt för att det du beskriver har att göra med graviditet. Snart testdag!!

Drömmer om ett barn: Några tecken som skiljer sig från tidigare försök?

Själv gräver jag efter tecken och det är svårt eftersom att jag har provat många kurer med olika bra resultat med Pergotime, sen ett ET med den medicineringen och nu FET i stimulerad cykel. Man vet ju inte vad som är vad. Ett som är säkert är att det ju inte tjänar mycket till att läsa om "normala" gravtecken så som ömma bröst med synliga ådror och trötthet som har med ökat progesteron att göra. Det får vi ju "gratis" av vaginatorierna. Har sedan återföringen haft öm ländrygg som övergått till mycket öm samt ytterst trött i korsryggen. Men har dock inte tränat på 2 veckor så kan vara det. Sen har det inte varit så ovanligt med öm ländrygg tidigare innan mens - dock inget jag skrev upp vid ET. Befarar att mensen är i antågande inom någon dag eller så...        

• Nektar
    Mayflower skrev 2013-02-18 16:41:01 följande:
    Hejsan allihopa.

Har följt denna tråd ett tag tillbaka men inte vågat mig in, förrän nu. Genomgick vårt 2:a IVF försök (dock vårt första i Umeå) nu i början på februari. Fick tillbaka ett litet blasto den 6 februari och har TD den 22/2.

Nu är jag ju så nyfiken av mig att jag redan tjuvtestat två gånger. Första gången i torsdags, RD 8 = neg. Och så nu, för en dryg timme sedan, RD 12 och ett svagt plus. Känner mig chockad. Kan det verkligen stämma??

Åh vad jag vill ha torsdag nu och göra ett nytt test på rätt dag.

Ett plus? Tror jag svimmar
    Stort grattis och välkommen hit! Ja, de säger ju så: att ett plus är alltid ett plus! På tal om mina funderinga ovan vore det intressant att höra om du haft några tecken som gjorde att du testade tidigt? Var det FET eller ET du gjorde?
  • Nektar
    Drömmer om ett barn: Jag tycker det låter lovande för dig, du har ju dessutom dubbel chans! Har du haft sådan mensvärk vid tidigare försök? Hur menar ni alla med mensvärk förresten? Det enda jag upplever/har upplevt är att det molar, kliar, pirrar, bränner eller sticker runt livmodern eller livmodertappen. Ren mensvärk har jag ännu inte haft. Ryggen ömmar och det hade jag inte vid ET alls vad jag har skrivit upp eller kommer ihåg. Om det verkligen betyder något återstår att se. Vet att jag haft öm ländrygg innan mens tidigare, men nu alltså från insättning.

LongingForaChild: Fantastiskt att de kunde finna vad det berott på och nu hoppas vi bara att den närmsta tiden ger de svar ni önskar! Lycka till!

• Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-19 19:34:51 följande:
    Nektar: Jag hade ganska mycket värk vid förra ruvningen men inte lika kraftigt som denna gång. Nu känns det som att mensen är på gång när som helst. Har aldrig riktigt förstått vad molvärken som många pratar om egentligen är.. själv har jag bara känt den värk som alltid kommer för mig den dagen som mensen dyker upp. Det kanske är samma som molvärk, vet inte skillnaden riktigt! Skrattande Just nu känner jag värken och det verkar vara ifrån livmodertrakten den kommer när jag känner efter.. Fick ett sånt där konstigt hugg idag igen när jag klev ur bilen. Usch, måste sluta känna efter!

Att det molar, kliar, pirrar och bränner låter definitivt inte som några känningar man har till vardags. Åh, vad jag hoppas att du är gravid! {#emotions_dlg.flower} 1 vecka kvar till TD, kommer du vänta tills dess?
    Men jag tycker verkligen du verkar ha andra symptom än normalt...fast man känner ju bäst själv. Jag kommer inte att testa före lördag i varje fall. Men jag tror tyvärr att mina symtom hör samman med mens, har som sagt haft dessa tidigare, om än inte kanske alla samtidigt. Idag kom även huvudvärken, befarar mens inom 2 dagar. Håll tummarna att så inte blir fallet - tycker alla här blir gravida utom jag. Fast jag blir verkligen glad av alla solskenshistorier! :)

LongingForAChild: Jag håller tummarna! Udda med ägglossningen, men skönt att du har en egen då kanske du slipper stimulerat fet när det väl är dags! Stress ja...jag kommer verkligen klandra mig själv mer och mer om det inte tar sig, tror jag är väldigt stressad. Kippar ofta efter andan under dagarna. Inte bra. Men imorgon börjar jag med yoga iaf!

Snöflinga: Grattiiis!! Vad roligt! Hoppas ni får ert efterlängtade syskon! Så sjukt avis på er som varit gravida förut och som därför kan känna igen gravidsymptomen bättre!

Svar på tråden IVF Umeå