drömmer om ett barn skrev 2013-02-19 19:34:51 följande:
Nektar: Jag hade ganska mycket värk vid förra ruvningen men inte lika kraftigt som denna gång. Nu känns det som att mensen är på gång när som helst. Har aldrig riktigt förstått vad molvärken som många pratar om egentligen är.. själv har jag bara känt den värk som alltid kommer för mig den dagen som mensen dyker upp. Det kanske är samma som molvärk, vet inte skillnaden riktigt!

Just nu känner jag värken och det verkar vara ifrån livmodertrakten den kommer när jag känner efter.. Fick ett sånt där konstigt hugg idag igen när jag klev ur bilen. Usch, måste sluta känna efter!
Att det molar, kliar, pirrar och bränner låter definitivt inte som några känningar man har till vardags. Åh, vad jag hoppas att du är gravid!

1 vecka kvar till TD, kommer du vänta tills dess?
Men jag tycker verkligen du verkar ha andra symptom än normalt...fast man känner ju bäst själv. Jag kommer inte att testa före lördag i varje fall. Men jag tror tyvärr att mina symtom hör samman med mens, har som sagt haft dessa tidigare, om än inte kanske alla samtidigt. Idag kom även huvudvärken, befarar mens inom 2 dagar. Håll tummarna att så inte blir fallet - tycker alla här blir gravida utom jag. Fast jag blir verkligen glad av alla solskenshistorier! :)
LongingForAChild: Jag håller tummarna! Udda med ägglossningen, men skönt att du har en egen då kanske du slipper stimulerat fet när det väl är dags! Stress ja...jag kommer verkligen klandra mig själv mer och mer om det inte tar sig, tror jag är väldigt stressad. Kippar ofta efter andan under dagarna. Inte bra. Men imorgon börjar jag med yoga iaf!
Snöflinga: Grattiiis!! Vad roligt! Hoppas ni får ert efterlängtade syskon! Så sjukt avis på er som varit gravida förut och som därför kan känna igen gravidsymptomen bättre!