• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Både dåliga och bra besked idag, fick brevet från kliniken där de meddelade att det blivt 3 st blasto´s till frysen!

Det dåliga beskedet är att jag provade ett test imorse, och det visade bara ett horisontellt streck. Alltså inget plus, men jag visste ju innan att det inte kanske skulle visa nåt. Så antingen är det senare som gäller, eller så får jag mens. Kommer nu inte testa förrän den 20/6. Avvaktar helt enkelt. 

• Tinzu

sambon har varit in och kikat i tråden, så nu han bara "men har du inte lagt upp bild?!" nepp, men nu

• Tinzu
    turtle01 skrev 2012-06-11 23:22:22 följande:
    Både dåliga och bra besked idag, fick brevet från kliniken där de meddelade att det blivt 3 st blasto´s till frysen!

Det dåliga beskedet är att jag provade ett test imorse, och det visade bara ett horisontellt streck. Alltså inget plus, men jag visste ju innan att det inte kanske skulle visa nåt. Så antingen är det senare som gäller, eller så får jag mens. Kommer nu inte testa förrän den 20/6. Avvaktar helt enkelt. 

jag håller tummen för dig att det blir ett plus
  • turtle01

Tack så mycket Tinzu! Åh vad roligt att dina test fortsätter visa plus! Grattis!

• drömmer om ett barn
    EEJ: 15 mm låter jättebra, du verkar ha dom bästa förutsättningar man kan få inför FET nu! Glad Vad spännande!

Kliniken ringde igår och sa att jag ska börja med ÄL-test imorgon. Så då börjar jag med clearblue digital, kör med vanliga stickor nu för säkerhets skull. Visst är det bra att man fick ett speciellt telnr att ringa vid utslag? Hade inte funkat att ringa på det vanliga numret.

Jag vet faktiskt inte om det är vanligt att ha mer än en äggblåsa.. läkaren verkade iallafall inte tycka att det var något unikt! Glad

turtle01: Grattis till dina blastisar! {#emotions_dlg.flower} Jag som tidigare trott att dessa var ganska sällsynta, men i det här gänget verkar hur många som helst fått blastocyster, jätteroligt att höra! Skrattande

Ge inte upp hoppet pga testet du tog igår, det är 8 dagar kvar till testdag och MYCKET kan hända på den tiden!

Tinzu: Roligt att se resultatet på digitalt test, då får man det verkligen svart på vitt. Grattis än en gång! Solig
  • Mustikka
    turtle: Grattis till 3 blasto!{#emotions_dlg.flower} Det är ju super! Det kan fortfarande bli plus, länge kvar till din tdGlad

Tinzu: Åh vad härligt att se det på digitalt!! Grattis igen!!{#emotions_dlg.flower}Solig Jag ska ta mitt digitala på torsdag, längtar!

• pinglan2012

När är det som man för göra VUL? Alltså efter att man plussat?

Mustikka: Stackare, vad jobbigt med mardrömmar! Men snart är det torsdag (och fredag som gäller för mig) och då får vi det digitalt Skrattande Känns inte som att man kan fatta det förrän man får det "slutgiltiga testet" på TD. Du förstår säkert vad jag menar Flört

• Emilotta

Pinglan jag tror att man gör VUL i v 7-8 så du hinner innan de stänger för sommaren. Jag frågade när jag var på insättning och hon sa att jag skulle hinna, och eftersom du är lite före mig så..

turtle: härligt med 3 balsto till frysen! du har ju långt kvar till TD så ge inte upp!

• Helvetiaaa

Inne på rd 6 och jag har så ont i magen, känns som mensvärk.. någon som hade/har samma?? Blir ju orolig:(

• Emilotta

Helvetiaaa: jag tror att det är bra att det gör ont för det kan betyda att livmodern växer =) än är det långt till TD så det finns mycket hopp kvar!

Svar på tråden IVF Umeå