• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • annalotta

Grattis till ditt plus Tinzu!!

IVF kliniken ringde nyss, blir ingen insättning idag, utan dom odlar vidare till blastocyster och insättning på onsdag ist! Är sjukt nervös nu!! Tänk om ingen klarar sig till blastocyst, usch, vilken konstant väntan och oro denna IVF karusell är!

• drömmer om ett barn
    EEJ: Hur gick det på ditt VUL idag? Min slemhinna var 6,5 mm tjock och jag hade 3 äggblåsor (den största på 11 mm). Läkaren trodde att ÄL sker om ca en vecka. Har försökt hitta info på nätet och äggblåsorna ska tydligen vara minst 20 mm för att lossna. Känns som att slemhinnan var väldigt tunn.. hoppas den hinner växa till sig så att min FET inte blir inställd.

Emilotta: Kände också vid några tillfällen att det "tog stopp" tidigare, vet faktiskt inte vad det beror på. Det rann hela tiden för mig.. gillade inte alls dom där lutinus-tabletterna! Skäms

annalotta: Vad spännande med blasto-odling! Glad Håller tummarna för att alla klarar sig vidare till blasto. Jo, det är en evig väntan och oro under dessa behandlingar. Man kan aldrig riktigt slappna av utan tänker hela tiden på allt som kan gå fel.. iallafall gör jag det. 
  • Tinzu

meh fick hem brev idag från IVF-kliniken om hur många som hamnade i frysen, 1 av 9st det var inge bra, hon sa innan när dom satte in det embryo som är nu, att äggen hade någon form av knölar på sig men det behöver inte betyda något, men det gjorde det nog säket

• Emilotta

Tinzu: Det är bara att hålla tummarna att ditt plus håller i sig vilket det kommer att göra!

Själv är jag orolig varenda gång jag går på toa, hade allt varit som vanligt så har jag BIM imorgon, så går jag bara förbi tisdag känns det kanske lugnare. Har testdag på söndag men bestämt mig för att testa på fredag. Glad

annalotta: grattis till blastoodling!

• Tinzu

jo jag håller verkligen tummen att det funkar denna gång, det blir så oroligt när det bara är en i reserv typ, eller vad man nu ska säga

• Mustikka
    Pinglan: Det är ofattbart!Glad Kan inte tro det än, tror ibland att jag bara inbillar migSkrattande Sen är det en ständig oro. Är så orolig att jag ska börja blöda, drömmer mardrömmar om det, sen är jag orolig att det inte ska finna nåt där vid VUL. Hur känner du dig?

Sofiali: Tack!Glad Man får vara neggo när allt känns jobbigt. Vet hur det kännsRynkar på näsan Man tror inte på det, men dagen då ni får en till liten kommer!{#emotions_dlg.flower}

turtle: Ska du tjuvtesta? Eller har du redan gjort det?Glad

Helvetiaaa: Jag tjuvtestade på rd 12. Har inte kommit till td än, är på torsdag. Sparar mitt digitala till det, och ber till alla högre makter att den visar gravid då.

Emilotta: Jag tycker också att det känns svårare att fån in vaggisen vissa gånger, men vet inte vad det beror på. Kanske att slemhinnan är irriterad och uppsvälld?
    Sen tycker jag inte det rinner så mycket för mig, ibland när jag stiger upp på morgonen men inte så mycket annars. Kanske är torr eller nåt. Men ut måste det ju till slut, tror inte kroppen kan ta till sig allt. Längtar tills man slipper ta dom.

annalotta: Spännande att det odlar vidare, men såklart också extra nervöst. Håller tummarna!
  • Helvetiaaa

Mustikka : Jag håller tummarna:))) Tänkte om det finns någon "gräns" för att testa sej för tidigt, kan det bli negativt då eller blir det ett falskt +?

• Mustikka
    Helvetiaaa skrev 2012-06-11 18:41:07 följande:
    Mustikka : Jag håller tummarna:))) Tänkte om det finns någon "gräns" för att testa sej för tidigt, kan det bli negativt då eller blir det ett falskt +?
    TackGlad Vet inte vart gränsen går, det är nog olika från person till person. Men det sägs ju att det plus är ett plus, så tror inte det kan bli falskt plusGlad
  • Emilotta

Helvetiaaa: enda gången det kan bli falskt plus är om du testar för nära inpå att du tagit ägglossningssprutan. jag har hört att den kan ge falska plus i upp till 10 dagar. 

• EEJ

Drömmer om ett barn: vul gick bra, hade en äggblåsa på 15 mm och hann trodde på äl inom några dagar. Han sa inget om slemhinnan så jag har ingen aning. Sen ringde kliniken och jag fick ett direktnummer som man ska ringa när man får omslag, borde vara imorgon om min cykel inte helt fått tuppjuck.

Men du, tre blåsor? Är det vanligt att ha fler än en?

Svar på tråden IVF Umeå