• Falumamman

sambons exfru behåller hans efternamn...varför?

Herregud, det är ju bara ett namn. Vad är det att hetsa upp sig för??
    Min mans exfru hade hans efternamn ett bra tag, tills hon gifte om sig.
    Jag reagerade inte ens på det, varför skulle jag?
    Att bli svartsjuk på ett NAMN??
    ja ja, har man inga större problem i världen så...Drömmer

• Falumamman
    Anonym (Jao) skrev 2012-03-14 10:38:38 följande:
    Jag förstår dig och tycker inte du är löjlig. Jag förstår inte heller varför ex behåller namnen när de gått skilda vägar..
    Min mamma har behållit min pappas efternamn också, de har varit skilda över 20 år. Jag tycker inte det är helt rätt, hon har dessutom barn med en annan man och de barnen har nu hennes efternamn, alltså min pappas efternamn, namn de inte har något att göra med..

Jag har fått höra att det inte får gå till så. Att kvinnans nya barn inte får ta exets efternamn, men det kanske bara gäller "tagna" eller adliga namn?

Varför har hon gjort så, din mamma? Tycker det låter lite konstigt. Gillar hon efternamnet så mycket, och vad säger pappan till barnen att de får exets namn och inte han?

DÅ kan jag förstå att man blir lite lack, däremot tycker jag inte att det är konstigt att man behåller sitt ex efternamn.
  • Falumamman
    Lusing skrev 2012-03-14 11:13:25 följande:
    Skapa ett eget unikt namn! Af Öring! Von Pinkenstraalen Nä skämt åsido. Häng inte läpp för det. Ta hans efternamn och tänk inte mer på det.
    ha ha ha, då blir man garanterat själv om efternamnet iaf. Skulle inte tro att någon vill ha det namnet som gift, och då slipper karl leva med ett svartsjukt fruntimmer sen
Svar på tråden sambons exfru behåller hans efternamn...varför?