Är detta normalt 6 års beteende?!
Jag har också en snart sexåring... och han är hemsk! Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till längre. Är så förbannat trött på detta nu. Han har varit som en duracell kanin enda sedan han lärde sig att åla sig fram över golvet som liten och nu är det värre än värst.
Vår ytterdörr har en kåpa ovanför låset, den har han nyligen lärt sig öppna. Nu måste jag vakta honom som en hök för att han inte ska försvinna ut genom dörren, barfota och inte tillräckligt klädd. (En gång hörde jag honom och lillasyster viska i hallen, då försökte han få med sig henne ut också.)
Idag kl 7 på morgonen lyckades han smita, barfota ut. Jag var tvungen att ge mig iväg för att leta efter honom, hittade honom utanför soprummet, han ser att jag kommer och då ger han sig av. Jag måste springa och skrika över hela grannskapet för att få honom att stanna. Jag måste hålla honom i handen för att vara säker på att han inte ska smita iväg igen. Det händer att jag tror på honom när han säger -jag lovar att inte smita mamma, bara du inte håller mig i handen! Men så fort jag släpper är han borta innan jag hinner blinka.
Vad gör man när man anser att det gått för långt? Vi har alltid haft det lite kämpigt med honom, men nu har det nått orimliga höjder.