• Ebba Caroline

Jobba utan legitimation

Är det någon som vet vart man kan anmäla att en person jobbar som sjuksköterska (är anställd som det) utan att vara helt klar med ssk-programmet vilket innebär att personen inte kan ansöka om legitimation? 
    Dvs, personen jobbar som sjuksköterska utan att ha legitimationen eller faktiskt vara det.

Någon som vet vart man anmäler sådant? Är det till socialstyrelsen?                              

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 23:02
    Allt OT-snack undanbedes vänligt med bestämt!

• Svar på tråden Jobba utan legitimation
  • Ebba Caroline
    Tow2Mater skrev 2012-03-13 19:08:06 följande:
    Om att "anställa sjuksköterska utan legitimation":

www.socialstyrelsen.se/ansokaomlegitimationoc...

Nej, det är inte T5-syrra personen är anställd som utan som sjuksköterska. Dvs jobbar själv, har ansvar etc som en sjuksköterska. Bara det att personen inte har någon legitimation eftersom personen har några poräng som fattas för att få ut sin examen.
  • Ebba Caroline
    jaghopparhögt skrev 2012-03-13 19:16:17 följande:
    Haha tog hon ditt jobb? Du låter lite bitter.
    Nej, jag är inte bitter. Jag är klart till sommaren och har redan jobb då.   Men tycker bara inte att det är ok, att man ska kunna anställas som (leg.) sjuksköterska om man inte ens har eller kan ansöka om legitimationen.
  • Elaifiknow

Enklast är väl att tipsa hans/hennes chef?

• Ebba Caroline
    Elaifiknow skrev 2012-03-13 19:19:38 följande:

Enklast är väl att tipsa hans/hennes chef?

Fast det är ju chefen som anställd... Men man måste ju kunna anmäla både personen och chefen till socialstyrelsen?
  • Ebba Caroline
    Erica80 skrev 2012-03-13 19:21:20 följande:
    En liten undran
    Varför har du gjort två likadana trådar?

För att folks ska kunna få vara anonyma och för att jag la de under två olika kategorier.
  • Godisbilar