• Ebba Caroline

Jobba utan legitimation

Är det någon som vet vart man kan anmäla att en person jobbar som sjuksköterska (är anställd som det) utan att vara helt klar med ssk-programmet vilket innebär att personen inte kan ansöka om legitimation? 
    Dvs, personen jobbar som sjuksköterska utan att ha legitimationen eller faktiskt vara det.

Någon som vet vart man anmäler sådant? Är det till socialstyrelsen?                              

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 23:02
    Allt OT-snack undanbedes vänligt med bestämt!

• Svar på tråden Jobba utan legitimation
  • Godisbilar
    Ebba Caroline skrev 2012-03-13 19:29:24 följande:
    Det är ju ltie mera som T5syrra, när man bara får jobba dagtid, inte blanda antibiotika etc. Men det är inte det personen gör. Utan personen jobbar skift, och är på kvällar ensamn ansvarige sjuksköterska. Och det kan då rakt inte vara tillåtet.
    De behöver inte bara jobba dag för att ha dispens. Men är det så bara att den har sökt sitt leg tar det ju ett tag också. Jag vet personer som jobba (själv t6 nu men skulle tagit examen i jan, men vart lite strul så tar en termin senare) och de finns alltid en leg på avdelningarna när de jobbar för att de måste vara en ansvarig annars gå de jag vet som inte klarat av c-uppsatsen som vanlig ssk bara men inte som leg ssk 
  • Ebba Caroline
    Godisbilar skrev 2012-03-13 21:51:15 följande:
    De behöver inte bara jobba dag för att ha dispens. Men är det så bara att den har sökt sitt leg tar det ju ett tag också. Jag vet personer som jobba (själv t6 nu men skulle tagit examen i jan, men vart lite strul så tar en termin senare) och de finns alltid en leg på avdelningarna när de jobbar för att de måste vara en ansvarig annars gå de jag vet som inte klarat av c-uppsatsen som vanlig ssk bara men inte som leg ssk 

Vanlig ssk? Vanlig ssk är samma som leg ssk... Personen jag vet/känner jobbar själv med ansvar. Det finns oftast ingen annan ssk när hon jobbar kväll och natt. '