• Lisssen

Skutskär?

Hur är det där?

Min sambo har fått ett nytt jobb, och vi har Gävle, Tierp och Skutskär att välja på att slå oss ner i ett tag. Skutskär har fördelarna vatten, låga kostnader och verkar visuellt fint, men som uppvuxen i Gästrikland har jag fått känslan av att Skutskär är lite sunkigt, där bor mycket missbrukare och att det luktar pappersbruk. Nån som har riktiga erfarenheter av byn åt ena eller andra hållet som har lite bra argument att lägga i vår vågskål?

Erfarenheter av Tierp är också välkomna!

• Svar på tråden Skutskär?
  • sofia gbg
    Lisssen skrev 2012-03-14 08:20:16 följande:
    Nån..?
    Jag har bott i gävle i hela mitt liv och trivs som fisken i vattnet! finns fina områden med bra boenden till rimliga priser! Skulle själv ALDRIG bosätta mig i varken tierp eller skutskär!!!
  • Pickeli

Aldrig skutskär, luktar vidrigt om det blåser fel och jag skulle aldrig vänja mig vid det. Det finns både bättre och sämre områden i skutskär. Jag känner många som bor där och trivs bra. men jag har okcså fått för mig att det är struligt och bökigt.

Var är jobbet?

Gävle är fint men det är ju stor skillnad på huspriser om du jämför med Skutskär och lite småorter närmare tierp.

Google it!
  • Lisssen

Jobbet är i Forsmark, så alla orter som bussen går igenom är egentligen alternativ. Men - om det blir Gävle så måste det i princip vara en busshållplats för expressbussen rätt utanför porten, eftersom bussen tar 1,5 h enkel resa, och då vill man verkligen inte pendla till och från bussen på det. Jag vet att det finns mycket fina områden utanför centrum, men dessvärre väljer vi närheten till bussen då. Det kan ju vara bra för er som tipsar att veta, kanske! Flört

Vi har hund och snart två barn, så det vore mysigt att bo lite luftigt, liksom. Men grönområden och trevliga grannar.

Sara gbg; varför inte Tierp?

Skärplinge då? Hur är det där?

• sofia gbg

Har bara fått för mig att det är lite bondigt och tråkigt Tungan ute haha fördommar :P

Hemlinby är ju jätte fint i Gävle o bussen går utanför! Många parkerar på plantagen och tar bussen till forsmark.

Men i hemlingby är det dyrt! om ni inte kan tänka er att bo i radhus!

• Pickeli
    Lisssen skrev 2012-03-14 09:19:49 följande:
    Jobbet är i Forsmark, så alla orter som bussen går igenom är egentligen alternativ. Men - om det blir Gävle så måste det i princip vara en busshållplats för expressbussen rätt utanför porten, eftersom bussen tar 1,5 h enkel resa, och då vill man verkligen inte pendla till och från bussen på det. Jag vet att det finns mycket fina områden utanför centrum, men dessvärre väljer vi närheten till bussen då. Det kan ju vara bra för er som tipsar att veta, kanske! Flört

Vi har hund och snart två barn, så det vore mysigt att bo lite luftigt, liksom. Men grönområden och trevliga grannar.

Sara gbg; varför inte Tierp?

Skärplinge då? Hur är det där?
    Skärplinge är jättemysigt, liksom lövsta och karlholm!

Jag skulle föredra att söka mig mer söderut eftersom jobbet är i forsmark. Sjukt drygt att pendla om man nu ändå kan välja.

Tierp gillar jag inte alls, dyrt att bo och det verkar inte speciellt trevligt faktiskt.
    Google it!
  • Lisssen
    sofia gbg skrev 2012-03-14 09:58:06 följande:
    Har bara fått för mig att det är lite bondigt och tråkigt Tungan ute haha fördommar :P

Hemlinby är ju jätte fint i Gävle o bussen går utanför! Många parkerar på plantagen och tar bussen till forsmark.

Men i hemlingby är det dyrt! om ni inte kan tänka er att bo i radhus!
    Forsmarkbussen? Vi försöker undvika att ta bilen till bussen, som sagt, men vi kan absolut tänka oss radhus (hyres)
  • Lumo

Östhammar eller Öregrund är ju betydligt vackrare o trevligare än Skutskär, o ligger vid havet. Pendlingsbart till Forsmark.

• Pickeli
    Lumo skrev 2012-03-14 11:15:10 följande:
    Östhammar eller Öregrund är ju betydligt vackrare o trevligare än Skutskär, o ligger vid havet. Pendlingsbart till Forsmark.
    Instämmer!
    Google it!
Svar på tråden Skutskär?