Inlägg från: Snöviolen |Visa alla inlägg
  • Snöviolen

Stödfamiljs problem

Varför i helvete ska de ha betalt för om de inte kan  ta barnet/barnen en helg? Eller ta betalt för saker de ska göra och sen gör de inte dessa saker.

• Snöviolen
    Anonym skrev 2012-03-16 22:58:05 följande:
    Varför i helvete ska man ens behöva anlita en stödfamilj för ta hand om ens barn?
    Varför i helvete ska folk anlita städhjälp? Folk kan väl städa själva eller ska det vara så svårt. Samma sak.
  • Snöviolen
    Anonym skrev 2012-03-16 23:01:28 följande:
    Varför svär du för?
    Olika uppdrag ser olika ut och hur det är förmulerat/upplagt har inte den "behövande föräldern" med att göra! 
    Det är en sak mellan Soc och stödfamiljen och ingen annan!
    Varför ens lägga energi på det egentligen?
    Och svära som en jag vet inte vad för det......
    Ja du viktigare saker finns det att lägga sin energi på, ex ta hand om sitt barn osv osv
    Jag tycker att om ett barn kanske är där 2 gånger i stället för 4 gånger. Då ska stödfamiljen ha betalt för de gångerna barnet var där.

Det skulle vara samma sak om jag jobbade 3 timmar per dag och skulle få betalt för 8 timmar i stället. Det hade varit helt fel. 
  • Snöviolen
    Anonym (Ensamstående) skrev 2012-03-16 23:13:03 följande:
    Ja precis de ska bara ha betalt för de gångerna barnet är där, och jag vet inte om familjen min dotter är hos skriver antalet timmar hon är där eller antalet timmar som är bestämt varje månad fast hon inte är där. Men nu var det inte det de handlade om, utan jag ville ha råd vad ni tycker är bäst och hur ni kanske hade gjort med tiderna?
    Jag hade valt 2 helger i månaden. För som du har nu är inte mycket till avlastning.
  • Snöviolen
    Anonym skrev 2012-03-16 23:23:00 följande:
    Absolut inte!!!!!
    Men jag är helt emot att man jämför en stödfamilj som tar hand om ens barn med någon som kommer hem och städar ens boende!
    Det är i min värld två helt ojämförbara saker!
    Självklart ska man ha avlastning om det hjälper barn/föräldern/familjen men att jämföra dom med en städerska är banne mig inte relevant och verklighetsförankrat!
    Jag tog bara upp städningen som ett exempel. För vad personer behöver hjälp med är upp till var och en.
  • Snöviolen
    Anonym skrev 2012-03-16 22:58:05 följande:
    Varför i helvete ska man ens behöva anlita en stödfamilj för ta hand om ens barn?

Varför jag tog städningen  är att jag svarade på denna mupp som tyckte att man inte skulle anlita familjestöd.
Svar på tråden Stödfamiljs problem