Stödfamiljs problem
Jag vet inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden,
Min dotter är 5år och har en sjukdom som heter Williams syndrom, har har stöd från LSS, tror det heter korttidsboende, där hon är hos en familj 3 söndagar- måndagar och en helg i månaden.
Hon gillar verkligen åka till familjen och trivs jätte bra.
Men jag börja tycka det blir jobbigt med tiderna. Vi har ju för bestämda tider och dagar när hon ska vara där, och visst i bland så blir det att man måste ställa in eller byta dagar.
Jag har en känsla av att när jag vill byta dagar och vill ha en speciell helg eftersom helgen hon skulle vara där skulle de åka bort, det känns som att det blir jobbigt för familjen och de har så mycket annat de helgerna inte min dotter ska vara där.
Som nu denna gången är påskhelgen planerad att min dotter skulle vara där, men de ska åka iväg, jag kommer med förslaget helgen innan men det verka inte passa för deras dotter får nycklarna till ett hus? :-S
Jag har en son och är ensamstående, min enda lediga tid från barnen är den helgen i månaden när dottern är hos sin LSS familj och sonen är hos sin stödfamilj.
Så jag måste ju få det att passa in med när sonen med är iväg, men det känns som om man får sura miner när jag vill ändra, men de kan alltid ändra och jag försöker puzzla och fixa så allt ska passa.
Det händer ganska ofta att det blir problem med dagarna och det är svårt att få in nya dagar så många gånger har vi hoppat över dagarna min dotter skulle vara hos familjen.
Men eftersom min dotter trivs så bra så vet jag inte alls hur jag ska göra. Det allra bästa hade varit om hon kunde vara iväg varannan helg som sonen, då blir det inte stressig och super tidiga måndagar på dagis för dottern och hon får mera tid med familjen, men detta är omöjligt för familjen. Söndagen 15:00 till måndagen 06:30 känns som det nästan bara är att åka dit äta och sova.
oj detta blev långt. någon som har något tips, ska jag bli hårdare med tiderna som är? ska jag byta familj? allt är bara så förvirrande.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 21:38
Om ni hade varit i min sits och fått bestämma tider,
1. 3 söndagar 15:00 - måndagar 06:30, plus en helg i månaden.
2. två helger i månaden