• saxon

Stödfamiljs problem

Nu är jag inte insatt i reglerna, men går det inte att omförhandla tiderna så att de passar bättre? Ta upp frågan iaf. Bara för att ni har stöd så kan det ju inte betyda att ni är livegna. Ta upp frågan och se vad som händer.

• saxon
    Anonym (Ensamstående) skrev 2012-03-16 23:17:49 följande:
    Ja det har jag bestämt mig att jag ska göra, har gjort det en gång innan men då hade de ingen möjlighet att ändra tiderna. Ska prata med familjen först igen och se vad de säger och kan de inte ändra så måste jag byta familj, det ska ju inte bara vara så för min dotter komma dit laga middag sova och upp tidigt till dagis. känns som hon inte får ut något ur det.

Ja, det låter ju som märkliga tider tycker jag. Hur kom ni fram till de tiderna? Bättre med hel helg istället, men vid färre tillfällen för allas skull. Det kan inte var kul för barnet att hatta fram och tillbaka från söndag till måndag, vad får hon ut av det?
  • saxon
    Anonym skrev 2012-03-16 23:36:50 följande:
    Varför i helvete ska folk anlita stödfamilj?Bioföräldrar kan väl själva ta hand om det barn dom valt att sätta till världen eller ska det vara så svårt.Samma sak.
    Visst låter det illa men går helt klart att vända på om man tänker som du...

Självklart är det upp till var och en men det ena handlar om ett sktigt vardagsrum och det andra om ens eget kött&blod!
    Det är där dom stora skillnaderna kommer in!
    Går inte ens att jämföra!

Men starta en egen tråd om varför stödfamiljer inte borde finnas. Sluta sabba denna tråd.
Svar på tråden Stödfamiljs problem