• BollnäsMilla

Vänner..

Som rubriken lyder.
    Vänner i bollnäs trakten sökes...............
    Själv är jag nyinflyttad.

Skriv gärna en rad...

• Svar på tråden Vänner..
  • lcln

Hej!!

Bor med man och två barn i Kilafors. Alltid trevligt med nya bekantskaper.  Hur kommer det sig att du flyttat till Bollnäs?

• BollnäsMilla

Hej...

Ja du ,, Kan lika gärna skriva o berätta  =)
    anledning att vi flyttat hit får jag väl beskriva med att min man har även äldre barn än dem vi har ihopa.
    Varav den ena dottern träffa sin kille härifrån o bestämde sig för fem år sen att flytta hit.
    Bara nåt år efter de att hon flytta hit valde vi att prova de vi oxå men då hade vi även en av hans döttrar med oss som då inte var myndig, efter bara nio månader att vi flyttat in här så vände vi tibax till hbg då hon inte trivdes alls.
    Allt med att åren gick o vi blev ensamma med våra tre små, semestrade vi även en del hit.
    men vi båda blev så fästa vid lugnet o hur fint de faktiskt är här.
    Vid vår första tripp här jobbade mannen på däckia vilket han stortrivs med.
    När vi sen hamnade i hbg arbetade vi på samma jobb.
    November förra året gick de i  konkurs.
    Vilket gav oss ett lätt beslut då vi kollat upp att han hade möjlighet att få tibax sitt jobb här uppe och även lgh som var ledig lagom för vår del i samma område som innan.

Så här e vi nu tibax i samma område vägg i vägg med vår förra lgh =)
    Bor i lagom stor 4,5 på bergsveden i Bollnäs.

Så lika bra o hitta lite nytt o trevligt folk man kan umgås med.   =)

De var väl en lite bit av hur de kommit sig att vi valde bollnäs.

• lcln

Ok, då har ni bott här tidigare. Hoppas de mindre barnen kommer att trivas bättre. Kan dock förstå om äldre barn inte blir så jätteglad över en flytt till Bollnäs. Hur gamla är era "tre små"?

• BollnäsMilla

Ja precis,, e ju ca 5 år sen vi bodde här innan men dock var de bara en kort period.
    Våra tre är  pojke på snart 10 år, flicka på snart 9 år o minstingen är idag 6 år...

• Mamma82

Jag bor på blomkransen och jag håller med lcln att det alltid är trevligt med nya bekanstaper :)
    Har själv en två årig kille plus en på väg som är beräknad i oktober.

• Cessen

Hej!

En till relativt nyinflyttad som gärna vill ha fler vänner i trakten. Bor i  Enånger m våra 4 barn.

• Teknikfröken

Hej
    Kan haka på här också. Har bott i Bollnäs i drygt ett år men har få vänner med barn, eftersom vi väntar vårt första i början av maj så skulle det vara skoj att börja umgås med andra "barnfamiljer" :) 

• Mamma82
    Teknikfröken skrev 2012-10-08 09:51:10 följande:
    Hej Kan haka på här också. Har bott i Bollnäs i drygt ett år men har få vänner med barn, eftersom vi väntar vårt första i början av maj så skulle det vara skoj att börja umgås med andra "barnfamiljer" :) 

Hejsan hej När är du beräknad? Själv väntar ja mitt andra barn, va beräknad den 6 oktober, så att ja har gått över några dagar.
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-09 08:37:38 följande:

Hejsan hej När är du beräknad? Själv väntar ja mitt andra barn, va beräknad den 6 oktober, så att ja har gått över några dagar.
    Hejsan :) Den 12 maj är det dags, så det är väldigt tidigt ännu. Går runt och är nervös att något ska hända men samtidigt så lugnar man sig mer och mer för varje vecka. 
    Över tiden alltså... oj vad ni måste längta :)
    Vet ni om det blir en pojke eller flicka? 
  • Mamma82
    Teknikfröken skrev 2012-10-09 15:25:08 följande:
    Hejsan :) Den 12 maj är det dags, så det är väldigt tidigt ännu. Går runt och är nervös att något ska hända men samtidigt så lugnar man sig mer och mer för varje vecka.  Över tiden alltså... oj vad ni måste längta :) Vet ni om det blir en pojke eller flicka? 

Jo ja går bara o väntar på att bebbe vill titta ut, men verkar som han har de varmt o gott där inne. Tre gånger har man sett sett att de e en kille. Hade velat haft en flicka eftersom ja har en pojke som e född 11 maj 2010, men blir glad iallafall nu
Svar på tråden Vänner..