Inlägg från: Teknikfröken |Visa alla inlägg
  • Teknikfröken

Vänner..

Hej
    Kan haka på här också. Har bott i Bollnäs i drygt ett år men har få vänner med barn, eftersom vi väntar vårt första i början av maj så skulle det vara skoj att börja umgås med andra "barnfamiljer" :) 

• Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-09 08:37:38 följande:

Hejsan hej När är du beräknad? Själv väntar ja mitt andra barn, va beräknad den 6 oktober, så att ja har gått över några dagar.
    Hejsan :) Den 12 maj är det dags, så det är väldigt tidigt ännu. Går runt och är nervös att något ska hända men samtidigt så lugnar man sig mer och mer för varje vecka. 
    Över tiden alltså... oj vad ni måste längta :)
    Vet ni om det blir en pojke eller flicka? 
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-10 08:03:08 följande:

Jo ja går bara o väntar på att bebbe vill titta ut, men verkar som han har de varmt o gott där inne. Tre gånger har man sett sett att de e en kille. Hade velat haft en flicka eftersom ja har en pojke som e född 11 maj 2010, men blir glad iallafall nu
    Ja man vill väl helst ha en av varje kan jag tro :) det ska bli spännande att se vad vår "böna" i magen har för kön. Hoppas lite på en flicka också men som du sa; man blir väl glad vilket som :)
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-10 17:32:54 följande:

Jo ja blir ju glad vad det än blir, även om de hade varit roligast me en flicka. Dom allra flesta vill ju ha en utav varje. vart i Bollnäs bor du någonstans?
    Jag bor mitt i centrum, så det är väl inte så optimalt för barn. Ingen lekyta och många trappor att ta sig upp för. Så vi håller på och tittar på hus, men det får ta den tid det tar. Förutom att vår lägenhet inte är barnanpassad så är den fantastisk så vi har inte bråttom. Var bodde du?
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-14 14:07:23 följande:

Om du bor i centrum har du ju nära ut till Långnäs lekplats, men de e värre me skogen, till den e de en bit. bor på Blomkransen, e nära till skog o lekplats. Nu har iallafall min andra grabb kommit till världen. Han föddes den 11 oktober.
    Ja jag bor väldigt nära den så det är ju skönt.
    Men grattis! Så härligt att han äntligen valt att komma ut! :) Hur gick det? 
  • Teknikfröken

Oj ja en sådan smidig förlossning hoppas man ju på :) 
    Själv hade jag en blödning i natt, en brunaktig som stannade av men det är typ allt man går och tänker på nu; TÄNK OM DET ÄR NÅGOT FEL PÅ BARNET!
    Ringde gyn i hudik och fick tid på måndag nästa vecka,"om det är missfall finns det inte så mycket att göra ändå" typ... 
    Är väl bara att hålla tummarna antar jag.
    Har ni några förslag på namn? 

• Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-17 16:12:06 följande:

Men hua då,ja hoppas verkligen att det inte är nått fel. Jag kan försttå att du tänker på det mycket. Jag håller tummarna att det inte är nått allvarligt. Namn är svårt, vi har pratat om Hugo och Hampus mest. Nu har vi även börjat att prata om Timmy. Så att vi får se va e blir Men om ja. Får bestämma ska de bli Hugo
    Det är svårt med namn, många namn är fina men man förknippar dem med personer som redan heter så. Och i vissa fall är ju det bra (fina människor som man gärna vill komma ihåg, typ farföräldrar och så) men i andra fall så är det avskräckande :) 
    Vi funderar på att namnge våran böna efter någon mor- eller farförälder men vi får se. Det måste ju kännas rätt när den kommer ut också :)
    Hugo är ju fint också, Timmy är lite ovanligt så det är ju roligt därför. 
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-10-18 20:03:52 följande:

Känner att jag vill ha ett ovanligt namn, men inte allt för ovanligt heller. Lillkillen kommer nog få någons släktings namn i anndra namn. Min stora kille har min morfars andra namn i andra namn, min morfar betyde en del för mig. Han dog 2007. De som är lite små kul är att min morfar begravdes den 11 maj 2007 o min stora kille e född 11 maj 2010.
    Ja vi funderar på att döpa efter sambons farmor om det blir en flicka eller efter min farfar om det blir en pojke. Båda hade fina namn och var fina personer :) 
  • Teknikfröken
    Mamma82 skrev 2012-11-12 16:55:47 följande:
    Nu har lilleman hunnit bli en månad gammal, och ännu så har jag och karln inte kunnat komma överrens om namn till honom. Karln tycker Hampus, men det vill inte jag. Jag vill Hugo, men det vill inte han. Så att vi gjorde ett rättvist sätt att välja namn, lika som vi gjorde med älsta grabben. Då blev det Hugo. Men karln kan ändå inte acceptera namnet Hugo, synd nog. Så då har jag föreslagit namnet Benjamin, ibörjan lät det "Ja, jo, det skulle funka", men inte nu längre. Lillman läre bli namnlös :(

Dagarna kan bli lite långa för mig då jag i stort sett aldrig träffar nå folk. Träffar bara folk när jag lämnar och hämtar älsta grabben på dagis (men det är inte långa stunder) och när jag åker och hälsar på släkten (som inte blir så ofta, tråkigt nog). Är inte så lätt att komma iväg och träffa folk nu när vintern är på ingånde och när man har en liten, och inte lätt när man inte har så många vänner att träffa heller, tråkigt nog :( Dom som jag har haft har försvunnit :(

Hej sorry för att jag inte svarat tidigare har haft sjukt mycket på jobbet:/

Ja namn är så himla svårt :/ men han mår bra i alla fall lillen?

Bönan i min mage har hunnit bli 15+4 och i går var jag och lyssnade på lillhjärtat eftersom jag har en liten blödning. Men allt var normalt sa barnmorskan, hjärtat slog i 155bpm och det var tydligen ok :)

Ska på ultraljud i mitten av december, få se om det är en tjej eller kille :)

Vad jobbar du med när du inte är mammaledig?
Svar på tråden Vänner..