fler med bebis som har astma?
Jag söker föräldrar till bebisar som har någon form av astma som vill snacka av sig lite :)
Jag söker föräldrar till bebisar som har någon form av astma som vill snacka av sig lite :)
har en 8 månaders som har astma
Hur länge har din bebis haft astma? Våran tjej blev nyss 3 mån och har haft besvär med förkylningsaatman i 2 mån nu.
började märka det när hon var runt halv året . Började med förkylning som aldrig gick över och pip ljud när hon sov . Just nu är hon inte alls bra varit hos läkare i dag och fått nya medeciner . hoppas de hjälper . Har själv astma så jag lider verkligen med min lilla tjej
jobbigt när de är små och inta kan tala om hur de mår. Vad har ni för medeciner till erat barn .
Har en 16 mån med förkylningsastma. Nu har hon varit dålig hela vinterhalvåret så får medicin dagligen. Till sommaren ska vi prova med uppehåll.
Hon var 6mån när de äntligen tog det på allvar och vi hade sökt några ggr.
Hon har flutide och airomir.
Jag har tre astmabarn. Vår tjej, vårt tredje barn, fick astma när hon var 5 mån. Hon är 3 år idag. Hon är helt egen i sin astmasort och ett litet mysterium för forskare och läkare. Legat på IVA flera gånger, har egen rutin på akuten och har sedan en tid tillbaka magnesiumdropp som behandling.
De andra två har en mer normal astma, blev mycket akuten innan man hittade rätt medicinering.
Bloggar om dottern då hon är så unik i sin sort. Välkomna in om ni vill.
blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/
Tack tjejer för att ni delar med er :).
Lilla E som är 3 månader fick sin första förkylning när hon var 4v, det blev många turer till BUM och många olika diagnoser. Någon sa astma någon sa krupp och den tredje sa att hon lät lite rosslig bara, efter några turer fram och till baka i 2 veckor orkade hon inte äta en dag så vi fick läggas in övernatten. Trots att vi är inne var och varannan vecka för att få hjälp så avfärdas hennes astma för att den sitter "BARA" i dom övre luftvägarna, jag är själv astmatiker och fattar hur den lilla har det. Hon har varit sjuk nu i 2 månader nästan exakt och igår fick jag nog när jag märkte en markant försämring och varken airomiren eller flytande bricanylen hjälpte, jag ringde in och bad hon om en inhalering på bum så som vi har bestämt med dom. Efter lite diskutioner där så fick vi ventoline orallösning utsskrivet och när vi väl testade den så fick hon någon reaktion och halva ansiktet svullnade upp, det hela slutade med ambulans in till barnakuten. Nu är vi hemma igen och tillbaka på ruta ett, vi har ingen medicin som vi får lov att ge henne hemma som funkar.
kortfattat så har hon än så längde infektions astma som just nu behandlas med airomir och adrenalin, allergi astma finns genetiskt på både min och gubben sida och en av hennes stora syskon har fått både infektions astma och allergi astma.
våran lill tjej har blivit så mycket bättre sen fått nya medeciner...inte helt bra än men sover gott på natten igen och orkar med dagen . glad att hon gärna andas i sin lilla mask så hon får i säg medecinerna , hon verkar fatta att masken gör henne bättre eller att det lättar om hon stoppar in ansiktet i den.....
Det är ju kanon att hon är trygg med masken, jag hoppas att våran lilla blir lättare en sin stora syster som gömmer sig när vi tar fram den.