Blandras - katt?
Jag vet ju att det finns en ofantlig diskussion ang blandrashundar men jag undrar lite om det finns samma diskussion och samma synpunkter osv när det gäller katter.
Anledningen till min fråga är att jag i alla år haft djur och de katter jag haft har varit "bondkatter". Nu fick vi tyvärr avliva min 18,5 år gamle katt i höstas och inom ett år känner jag att en ny katt kanske vore på sin plats eftersom ett hem utan en katt inte är ett riktigt hem i mina ögon. Alternativen jag väljer mellan är att skaffa en katt från Djurskyddet eller att skaffa en katt på annat håll så att säga. Väljer jag att inte gå till Djurskyddet är jag lite inne på Main Coon mest för att jag tycker att det verkar vara en härlig katt med härliga egenskaper. Dock funderar jag på det här med renrasighet. Det måste inte per se vara renrasig men vad är nackdelen med att välja en blandras?
Jag har bara tänkt att ha katten som sällskap, inte till utställning eller uppfödning. Eller har ni kanske tips på andra raser än Main Coon?
Hoppas att någon kanske förstod min något svamliga frågeställning