• Bonanza

Hur mycket kan ett par jeans töja sig egentligen??

Åh vad irriterande! I mellandagarna köpte jag mina första jeans sedan förlossningen för sju månader sen. Jätteglad över att stl 42 satt bra och att inte all hud på magen var i vägen. Men visst, de satt tight och huden vällde väl över lite, men jag tänkte att de töjer sig väl _lite_.

Nu idag kom jag hem och har haft på mig jeansen. Det är kanske fjärde gången jag använder dem, och de är aldrig tvättade. Jag kunde dra av mig dem utan att knäppa upp dem! Från att ha suttit jättetight till att jag får gå och dra upp dem hela tiden.

Visst, jag har gått ner lite i vikt sen jag köpte dem, men inte såå mycket tror jag! Gick med i viktklubb.se på nyårsdagen, men de har ju töjt sig massor! *surar*

Dumma lindexbyxor för 400 kr. Önskar att jag hade råd med riktiga jeans. Får köpa skärp istället.

• Svar på tråden Hur mycket kan ett par jeans töja sig egentligen??
  • smultronbubbla

Det lät konstigt.
    Man ska ju köpa jeans som man nästan inte kan knäppa, sedan brukar de vara lagon när man haft dem på sig en dag.

Men jag tror ändå att det beror på din viktninskning, och det är väl bara positivt

Tror inte att det beror så mycket på var du köper dina jeans. Själv köper jag också jeans för omkring 400 kr och jag älskar dem! Vill inte betala hur mycket som helst för ett par byxor!

• Bonanza

smultronbubbla - ja, det var det jag gjorde. De gick preciiis att knäppa. Men nu! Får väl tvätta dem varje dag innan jag ska använda dem.

• smultronbubbla

Det låter jobbigt ju!

Jag brukar köra med stretchjeans, jag tycker de följer kroppen bäst. men dte är ju en smaksak

• Bonanza

smultronbubbla - jo, jag köper också alltid stretchjeans. De här är det också.

• MimmiLina

Köp inte jeans med strech, då töjer dom sig i oändlighet.

Köp utan.

Jag avskyr ordet "strechjeans".

• Bonanza

Mimmilina - jag tycker bara att det är svårt att hitta jeans som passar min rumpa och ridbyxlår om det inte är stretch. Fast nu ångrar jag mig lite dock.

Men det är första paret jeans som töjt sig så mycket ändå.

• MimmiLina

Levis modell 529! Prova dom. Jag har oxå stora lår & stor rumpa, men är smal i övrigt. Och dom är perfekta. Likaså Crocker Bronson.

• Bonanza

MimmiLina - är inte de dyra då? 400 är liksom max vad jag har råd att lägga på ett par byxor.

• MimmiLina

Bonanza - Kolla vad dom har på Tradera. Där kan du hitta såna till ett bra pris. Jag har köpt mina Crocker Bronson på Blocket & Tradera. Betalade allt mellan 50-200 spänn har jag för mig. Köpte mååånga par.

Levis 529 kan du nog hitta där oxå.

Svar på tråden Hur mycket kan ett par jeans töja sig egentligen??