• Anonym

Min vän ljuger om sitt förhållande.

Jag har en vän som påstår sig vara tillsammans med en kille.
    Jag har länge känt något inte stått rätt till då han aldrig är med när saker händer, aldrig träffat honom fast det snart varit tillsammans 6månader.

Häromdagen sågs hon och jag och hon visa ett meddelande från honom, inget av det tyder på ett förhållande.

Nu har jag via en fejkad mail snokat upp att han aldrig varit tillsammans med henne.

Hur gör jag nu för konfrontera henne med detta? Varför ljuger man om ett förhållande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-19 15:11

Ni får hemskt gärna fortsätta skriva, men från och med idag 19/3-2012 kommer jag TS inte besvara fler inlägg.

Jag har pratat med min "vän" och sagt var jag anser och hon kan inte stå för det hon gjort för hon vet inte varför hon ljög om det.

• Svar på tråden Min vän ljuger om sitt förhållande.
  • Persimon

Lägg av vad barnsligt. Du har väl ingen rätt att konfrontera henne. Om du tycker att det är jobbigt att förhålla dig till så får du väl låta vänskapen rinna ut och skaffa ny vänner.

• Teodorra

Vad är du för en vän som genom fejkade mail snokar i hennes liv? Skärp dig.

• Persimon

För att besvaradin fråga om varför man ljuger om en pojkvän;
    1. Man vill väldigt gärna ha ett förhållande. 2. Man känenr ett socialt tryck från omgivningen av att ha en pojkvän . 3. Man är trött på frågorna från sin kontrollernade kompis om varför man inte har pojkvän. 4. Annan anledning.

• Anonym

Men snälla, hur gammal är du??! Låt dom vara! De har kanske en komplicerad relation som hon inte vill diskutera med dig!

• sextiotalist

Vad vinner du på att konfrotera henne. Är det någon som skall konfrontera henne är väl den icke-vetande sk pojkvännen, som inte har en aning om att han är ett förhållande.

• Anonym

Persimon : Så du tycker det är okej att hon ljuger om att hon är tillsammans med någon? 
    Har du inte något vettigare och säga kan du var tyst. Jag ville ha tips på hur jag tar upp detta med henne för jag bryr mig om henne och vill hon slutar med sånt här för hon är värd ett bättre öde. Du verkar konflikträdd och låter saker rinna ut i sanden. Det är inte en sådan person jag är. Jag vill inte vara med i ett spel. Jag vill leva i verkligheten.

• Anonym
    Persimon skrev 2012-03-16 13:51:46 följande:
    För att besvaradin fråga om varför man ljuger om en pojkvän;
    1. Man vill väldigt gärna ha ett förhållande. 2. Man känenr ett socialt tryck från omgivningen av att ha en pojkvän . 3. Man är trött på frågorna från sin kontrollernade kompis om varför man inte har pojkvän. 4. Annan anledning.
    Kan lägga till att det också kan handla om en player-kille som säger till henne att de är tillsammans med sen bakom hennes rygg säger att han är singel.
  • Persimon

För övrigt tycker jag att det du gör är skandal ljuga, spionera och lägger sig i personliga saker. Dig skulle jag inte vilja ha som vän.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 13:52:59 följande:
    Persimon : Så du tycker det är okej att hon ljuger om att hon är tillsammans med någon? 
    Har du inte något vettigare och säga kan du var tyst. Jag ville ha tips på hur jag tar upp detta med henne för jag bryr mig om henne och vill hon slutar med sånt här för hon är värd ett bättre öde. Du verkar konflikträdd och låter saker rinna ut i sanden. Det är inte en sådan person jag är. Jag vill inte vara med i ett spel. Jag vill leva i verkligheten.
    Hur ska du förklara att du skaffat en fake-mail för att snoka? Inser du inte själv att du kommer framstå lite som en psyko-person?
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-03-16 13:52:59 följande:
    Persimon : Så du tycker det är okej att hon ljuger om att hon är tillsammans med någon?  Har du inte något vettigare och säga kan du var tyst. Jag ville ha tips på hur jag tar upp detta med henne för jag bryr mig om henne och vill hon slutar med sånt här för hon är värd ett bättre öde. Du verkar konflikträdd och låter saker rinna ut i sanden. Det är inte en sådan person jag är. Jag vill inte vara med i ett spel. Jag vill leva i verkligheten.

Säg till henne att du gärna vill träffa honom och det i samband med en middag inom kort
Svar på tråden Min vän ljuger om sitt förhållande.