Pappan hotar att ta barnet
Hej, jag och mitt ex har ett barn på 18 månader, som har bott med mig hela sitt liv. Pappan bodde också med oss första året men han valde att jobba på annan ort trots att jag bad honom att inte göra det. Han hade lätt fått ett jobb i närheten men han valde det för att det var bättre pengar. När han var hemma på helgerna träffade han sina kompisar och spelade dator, han var inte alls med i barnets vardagliga omhändertagande. Han "tror inte på anknytning" eller på någon forskning heller what so ever. Han tror inte på evolutionen heller.
Nu har han blivit arg på mig (anledningen varför det tog slut, hans oförklarliga aggressioner samt kontrollbehov över mig). Och säger att eftersom jag fått ha barnet de första 1,5 året så ska han ha barnet mer än mig nu. Jag försökte ge förslag på att vi kunde ha ett 2-2-3 schema men han går inte med på att jag får ha mer än två dagar i veckan. Går jag inte med på det så tar han barnet och drar i 1,5 år.
Nu har han sagt att barnet ska sova hos honom hela nästa vecka. Det har sovit där en natt tidigare. Och jag har ingenting att säga till om enligt honom. Om jag försöker göra något för att hindra honom ska han göra mitt liv till ett helvete.
Jag har ringt till familjerätten angående samarbetssamtal, han kommer aldrig gå med på det så jag är rädd för att ens ta upp det med honom.
VAD ska jag göra??