• Anonym (frustrerad)

Vad gör man åt en blyg kille?

Har träffat en kille 4 gånger nu på två månader. Han är den blygaste och försiktigaste kille jag nånsin träffat.
    Det händer ingenting på våra dejter. Han säger inte vad han tycker, tänker eller känner.
    Sist försökte han säga något men hejdade sig "nej det var inget".
    Jag har hållit hans hand, han släppte inte taget, har känt på hans hår, han lät mig hålla på, har gett honom kram, men får aldrig nåt tillbaks. Han hör aldrig av sig, om jag frågar om vi ska ses vill han gärna det men hör inte av sig själv. Han vågar inte ge mig en kram när vi skiljs åt. Han måste förstå att jag vill mera än såhär.
    Vad kan jag göra? Eller är det kört? Han är snart 40 år, vet inte om han haft nån tjej förut eller ej.
    Han måste ju ändå vara intresserad för varför skulle han vilja träffas annars...

• Svar på tråden Vad gör man åt en blyg kille?
  • Brytböna
    Anonym (krääääks) skrev 2012-03-17 02:25:14 följande:
    Spontant - backa och hitta nån som vill och kan!
    Är less på män som fegar ur, så jävla osexigt och omanligt.
  • Anonym (tålamod)

Det känns spontant som om du verkligen gillar den här killen och har du bara tålamod så låt det ta den tid han behöver!
    Vem vet, han är kanske ditt livs kärlek! Flört men man måste ju få chansen att testa fullt ut för att få veta!

Nu kommer våren och med den kärleken!!!
    Lycka till! Hjärta

• Anonym (tror inte det)
    Anonym (varning) skrev 2012-03-16 21:14:14 följande:
    Usch,

En sådan opassionerad och blyg kille är garanterat KASS i sängen. Rynkar på näsan

Hur ska det någonsin kunna bli bra och hetta till känslomässigt när han inte ens vågar prata eller ta i dig.

Lycka till, hoppas för hans skull att du står ut med honom och att han får hjälp med sin blyghet

{#emotions_dlg.flower}
    Anonym skrev 2012-03-16 21:34:54 följande:
    Japp, garanterat! Det går ju inte ens att föreställa sig en sån i sängen.

Men nu ska jag bli ännu taskigare. Jag får nästan lite criminal minds vibbar av en som nästan är 40 som är så... (även om man inte varit ihop med nån kan man väl våga kramas!)
    Wow här var det låg empati, låter som något tjejkonferensen skull ploppa ur sig här på skolan.

Förmågan till sex och passionerad intimitet baserar ni verkligen på detta lilla?
    Denna kille kan ha en jättek*k OCH vara blyg. Han kan vilja ha jättemycket kramar, hålla hand och vandra i naturen.
    MEN är han blyg inför nya människor, är detta något inte alla får se.  Om TS väntar och försöker pusha lite itaget kan hon få en kärleksfull kille.

Dessutom behöver hon oroa sig mindre för att tjejer som ni som vill ha Tarzan ska komma och ta honom ifrån henne.Solig

TS: Om du gillar honom, så fortsätt ta intiativ, han har ju inte nobbat dig och säger ja på dina förslag=han gillar dig tillbaka(hur mycket är oklart). Försök samtidigt pusha lite varje gång mot intimitet eller få honom att prata.
    Om du känner nån av hans vänner kan du också försiktigt höra dig för om det hänt nåt tidigare i hans liv.
  • Anonym
    Anonym (tror inte det) skrev 2012-03-17 12:28:23 följande:
    Wow här var det låg empati, låter som något tjejkonferensen skull ploppa ur sig här på skolan.

Förmågan till sex och passionerad intimitet baserar ni verkligen på detta lilla?
    Denna kille kan ha en jättek*k OCH vara blyg. Han kan vilja ha jättemycket kramar, hålla hand och vandra i naturen.
    MEN är han blyg inför nya människor, är detta något inte alla får se.  Om TS väntar och försöker pusha lite itaget kan hon få en kärleksfull kille.

Dessutom behöver hon oroa sig mindre för att tjejer som ni som vill ha Tarzan ska komma och ta honom ifrån henne.Solig

TS: Om du gillar honom, så fortsätt ta intiativ, han har ju inte nobbat dig och säger ja på dina förslag=han gillar dig tillbaka(hur mycket är oklart). Försök samtidigt pusha lite varje gång mot intimitet eller få honom att prata.
    Om du känner nån av hans vänner kan du också försiktigt höra dig för om det hänt nåt tidigare i hans liv.
    Var kom det med in i bilden? Har nån ens sagt att han har liten? Och är man automagiskt BRA för att man har stor?
  • Anonym (tror inte det)
    Anonym skrev 2012-03-17 15:56:48 följande:
    Var kom det med in i bilden? Har nån ens sagt att han har liten? Och är man automagiskt BRA för att man har stor?
    Och nu bevisar du det jag avslutade med om Mr Tarzan. Jag skrev flera exempel, som att han kunde vara kramig, vilja hålla hand, ta promenader(=prata) och vara kärleksfull.

Men DU hängde upp dig på just grejen om "jättek*k". Kontentan i mitt meddelande till TS är att han kan vara en bra kille för henne, men blyg(av olika skäl).

De två inläggen jag citerade hade mer budskapet, "oh var är passionen, han måste vara såå tråkig om han inte är över hela dig", Tarzan-komplex.
    Kåthet är inte samma sak som kärleksfullhet, vilket de inläggen verkade antyda. Annars brukar jag uppfatta det som tvärtom, killen som säger åt/visar tjejen att han vill ligga med henne direkt vill just ligga med henne och egentligen inte så mycket mer.
    Sedan får vi kompisar höra hur han sa han älskade henne, hur hon var allt för honom etc efter 2 dejter...om denna kille är blyg eller försiktig är det troligtvis inte första tjejen han är blyg mot.
    Dvs han tänker kanske lite mindre med k*ken och är kanske då en bättre kandidat för att vara en trogen partner(med tanke på han är 40).
    Ingen som vet helt enkelt vem han är bakom blygheten.

Han kan ha världens minsta k*k och eller världens största, det går inte att säga. Att du hänger upp dig på det, får mig att undra just varför du fastnade för det exemplet.

• Anonym
    Anonym (tror inte det) skrev 2012-03-17 18:47:58 följande:
    Och nu bevisar du det jag avslutade med om Mr Tarzan. Jag skrev flera exempel, som att han kunde vara kramig, vilja hålla hand, ta promenader(=prata) och vara kärleksfull.

Men DU hängde upp dig på just grejen om "jättek*k". Kontentan i mitt meddelande till TS är att han kan vara en bra kille för henne, men blyg(av olika skäl).

De två inläggen jag citerade hade mer budskapet, "oh var är passionen, han måste vara såå tråkig om han inte är över hela dig", Tarzan-komplex.
    Kåthet är inte samma sak som kärleksfullhet, vilket de inläggen verkade antyda. Annars brukar jag uppfatta det som tvärtom, killen som säger åt/visar tjejen att han vill ligga med henne direkt vill just ligga med henne och egentligen inte så mycket mer.
    Sedan får vi kompisar höra hur han sa han älskade henne, hur hon var allt för honom etc efter 2 dejter...om denna kille är blyg eller försiktig är det troligtvis inte första tjejen han är blyg mot.
    Dvs han tänker kanske lite mindre med k*ken och är kanske då en bättre kandidat för att vara en trogen partner(med tanke på han är 40).
    Ingen som vet helt enkelt vem han är bakom blygheten.

Han kan ha världens minsta k*k och eller världens största, det går inte att säga. Att du hänger upp dig på det, får mig att undra just varför du fastnade för det exemplet.

Öh, jag undrade bara var DU fick det ifrån? Vem är det som tänker på kukar här?
  • Karlstadtös

Jag hade frågat rakt ut om han var intresserad eller inte. Jag har erfarenheten att de killarna som är blyga oftare vinner i längden än de som är motsatsen. Han kanske inte vet hur han ska bete sig eller är osäker på dina känslor. Han kanske är rädd för att vara för på och skrämma bort dig!

• Anonym (alice)
    Karlstadtös skrev 2012-03-17 19:52:40 följande:
    Jag hade frågat rakt ut om han var intresserad eller inte. Jag har erfarenheten att de killarna som är blyga oftare vinner i längden än de som är motsatsen. Han kanske inte vet hur han ska bete sig eller är osäker på dina känslor. Han kanske är rädd för att vara för på och skrämma bort dig!
    Säg hellre att vissa killar inte kan tro på att vissa tjejer är seriöst intresserade av dem. Ett par av mina har betett sig som om jag vore Afrodite nyss uppstigen på ett snäckskal ur havet eller nåt.

Kan inte säga att jag misstyckte.
  • Anonym (Hmm)

Men pratar han, skrattar, ler, eller engagerar han sig NÅGONTING. ? Tycker tyvärr att detta låter hur trist som helst. Och en karl i denna ålder måste väl kunna ta för sig LITE mera ? Jag tappar direkt intresset eller också så får jag moderskänslor för en sådan liten stackare som jag måste ta hand om. Sex och passion är det sista jag tänker på. Jo, jag är hemsk ! Tyck vad ni vill !
    Jag lyckades själv mjuka upp en rädd och likgiltig, mesig oskuld som var 25 när jag var 18 och det var det största misstag jag gjort. Han blev nämligen "djävulens hantlangare" efter att jag tog hans oskuld och visade honom kärlek.Han verkade tro att han var en "Don joan" för att han klarade av att ha sex ( som han lyckades med efter ett halvår ). Tror man skall akta sig för killar som har ett sådant avstängt sätt. Stöter hellre på "Tarzan" som är glad, har självförtroende, underhållande och säkert ofarlig.

Ja, nu behöver det inte vara så illa i ditt fall. Han kanske är bra och snäll, men var på din vakt.   

• Selaine

Men om han inte säger något, gör något eller rör vid dig - vad är det som gör att du fortsätter träffa honom? Du beskriver honom som ett tomt skal...

• HäckHäxan
    Anonym (Could be me) skrev 2012-03-17 02:13:07 följande:
    Ok, det där skulle kunna vara jag, så låt  mig ge  lite synpunkter från andra sidan.

Om man är blyg och försiktig så har man ofta byggt upp stora murar runt sig själv, som en skyddsmekanism eftersom man ser att "de andra"  har vänner, flickvänner etc men inte en själv, och det suger. Det kommer ta tid att få honom att lämna dessa bakom sig och att vara säker utanför, om ni bara träffats 4 ggr så är inte den stunden kommen än.  Själv vet jag att det t.ex. tar mig ca 6 mån innan  jag kommit någorlunda på plats i en arbetsgrupp på ett jobb eller blivit vän med någon.

En bidragande faktor är säkert att han, pga oerfarenhet, inte "vet reglerna" och inte vet när han skall ge en kram, vad som är lämpligt att säga eller göra just då, och  istället gör ingenting. Är han dessutom smart, så litar han inte på sina impulser utan övertänker situationerna, vilket gör att de passerar.

MEN jag är dock säker på  att han gillar dig, är själaglad över att  du  vill hålla hans hand, kramas. etc, men är säkert rädd för att han med ett pas faux, skall förlora det han har.

Mitt råd, om du fortfarande vill försöka, blir:

Låt det ta tid, men var också tydlig med att du tycker om honom, och vad du vill ha. 

Kramar, hålla händer och övrig taktil beröring känns inte alltid helt lätt att ta initiativ till,  även om övrig kommentatorer tycks tro det.   

Bra inlägg OCH bra att ge oss andra sidan av myntet! Det är minst lika viktigt. Tack Hjärta
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • CarinaL26
    Anonym (Hmm) skrev 2012-03-18 00:30:29 följande:

Men pratar han, skrattar, ler, eller engagerar han sig NÅGONTING. ? Tycker tyvärr att detta låter hur trist som helst. Och en karl i denna ålder måste väl kunna ta för sig LITE mera ? Jag tappar direkt intresset eller också så får jag moderskänslor för en sådan liten stackare som jag måste ta hand om. Sex och passion är det sista jag tänker på. Jo, jag är hemsk ! Tyck vad ni vill !
    Jag lyckades själv mjuka upp en rädd och likgiltig, mesig oskuld som var 25 när jag var 18 och det var det största misstag jag gjort. Han blev nämligen "djävulens hantlangare" efter att jag tog hans oskuld och visade honom kärlek.Han verkade tro att han var en "Don joan" för att han klarade av att ha sex ( som han lyckades med efter ett halvår ). Tror man skall akta sig för killar som har ett sådant avstängt sätt. Stöter hellre på "Tarzan" som är glad, har självförtroende, underhållande och säkert ofarlig.

Ja, nu behöver det inte vara så illa i ditt fall. Han kanske är bra och snäll, men var på din vakt.   

Jag tog oskulden från en 30-åring en gång som också var väldigt blyg (bl.a. för att han aldrig fått napp tidigare trots många försök). Det tog också flera månader innan sexet blev bra men han var väldigt ödmjuk inför det och trodde sig inte alls vara nån Casanova typ. Att det tog slut senare hade inget med detta att göra. Du kan ha en riktigt go kille bakom den tysta masken som aldrig fått chansen att komma fram.
  • CarinaL26

Tror inte man nödvändigtvis behöver ha fördomar om nån som är oerfaren i 40-års åldern. Men det är klart att om du aldrig får mer gensvar så kommer det att bli svårt att fortsätta. Men om du lyckas få fram nåt ur han kanske han visar sig vara ett kap. Är du själv intresserad av honom så försök lite till. Lycka till!

• Anonym (Hmm)

Personligen så orkar inte jag hålla på att jobba med en "mur". Man ger o ger utan att få någonting tillbaka. Tur vi är olika.

Svar på tråden Vad gör man åt en blyg kille?