• Lu89Th

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

I torsdags var det två veckor sedan jag avslutade min senaste, och andra, pregotimekur.
    Började testa dagen efter med stickor, så man verkligen inte missar ägglossningen. Och redan då syntes de svagt svagt.,..
    Testade flera dagar och det blev lite starkare men inte mkt.. Så testade i nästan två veckor, men eftersom det aldrig blev starkare så gav jag upp.
     Igår när jag åkte till jobbet så sa jag till min sambo att det kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem så testade jag och fika då lika starkt streck som teststrecket.

Min fråga är nu om det verkligen kan bli ägglossning SÅÅÅ sent efter kuren? Sist fick jag på dag 12, den här månaden blev det på dag 24..  Och varför visar isåfall testen svagt i nästan två veckor innan? TEstade imorse igen och nu var det svagt igen.

Hoppas någon kan svara...

• Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!
  • choklaa

ååå så underbart för dig Lu89Th. De måste kännas helt underbart att se hur hjärtat pickar.

Hur många kurer med pregotime har du ätiti?

Jag ska börja min första i morgon, känns spännande.

• Lu89Th

Tack! ja spec när jag var inställd på att få gå därifrån gråtandes.. Helt magiskt att se våran lilla lilla bebis!(16mm) jag åt två enkelkurer. Hade sån tur att på vårat första möte på kliniken fick jag utskrivet första kuren direkt eftersom det var rätt dag att börja äta pregotime på Har du egen mens osv?

• Mamma till Prins

Åh va härligt!!! Va glad jag blir för din skull när va de bf??

Va kul att du fick en bild! Jag gjorde oxå tidigt vul i typ vecka 8 med min son men fick inte någon bild förens rul i vecka 18, men ja minns de som igår när ja såg hans lilla hjärta slå på skärmen!! Helt underbart. Vi gjorde könsultraljud i 3D oxå i vecka 25. Det måste ja verkligen rekommendera, man fick massa fina bilder och videosar och ja kände verkligen igen honom från bilderna när han väl föddes

Lu89Th skrev 2012-04-29 08:54:43 följande:
    Jo i fredags var vi där! Läkaren sa att de kunde inte se bättre ut och hjärtat pickade så fint och snabbt! har en bild

Också men går väl inte att lägga upp genom telefon

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-04-29 17:38:33 följande:
    Tack! ja spec när jag var inställd på att få gå därifrån gråtandes.. Helt magiskt att se våran lilla lilla bebis!(16mm) jag åt två enkelkurer. Hade sån tur att på vårat första möte på kliniken fick jag utskrivet första kuren direkt eftersom det var rätt dag att börja äta pregotime på Har du egen mens osv?
    Jag har lyckats stressa bort min mens förra året och hade endast två blödningar under 2011. Så jag fick provera för att få igång den igen och sedan har jag lugnat ner mig lite, slutat jobba och bara tar hand om mig själv.

Ska börja med pergotime i morgon, men först ska jag åka och hämta vår nya bil, eller ny är den för oss i alla fall. Blev en kombi så barnvagnen så småningom får plats.

Hoppas verkligen på att plussa :)
  • choklaa
    Lu89Th skrev 2012-05-15 17:04:57 följande:
    Hej. Hur går det för er? Kram
    Det går inte så bra hoss mig tror jag faktiskt.
    Var på VUL 7/5 visade en fin äggblossa som gyn trodde skulle lossna inom ett eller två dygn.
    Började testa med cleare blues test och de visade inga tecken på ägglossning så på onsdagen köpte jag rsfus test. Negativt hela veckan.

Ringde gyn  i dag och hon trodde att jag eventuellt behövde en dubbel dos nästa månad av pergotime. Dock är jag så ledsen för att det ej har visat någon ägglossning. Det känns något värdelöst faktiskt.

Har haft molande värk till och från fredag, lördag, söndag och något litet i dag. Brukar i vanliga fall ha molande värk dagen eller två innan mensen.

Så om jag nu ej haft ägglossning denna månad kommer de bli intressant att se när tanten kommer på besök. Hoppas snart så jag kan få en kur med pergotime innan sommaren till.

Hur går det för dig?
  • Lu89Th

Håller tummarna att tanten inte kommer och att att du får plussa! Hur mänga kurer har du tagit? Har du säkert skrivit, men jag kommer inte ihåg.. Jo de går bra. Nu plågas jag mest av hemsk pollenallergi/förkylning... Är på brytaihopgränsen!:p

• choklaa

Det är min första kur. Men ägglossningstesten har inte visat något denna månaden. Trots att jag hade en äggblåsa på 17 mm på dag 12. Och gyn trodde att ägglossningen skulle se dag 13 eller 14. Nu är jag inne på dag 21.

Så nästa månad ska jag få en dubbel kur. Gyn tror inte att jag skulle ha haft ägglossningen senare än de hon trodde så som på dag 16,17,18 då jag hade molande värk.

Så nu är det bara att avakta och hoppas att tant röd kommer snart om det är så att det inte skett ett mirakel och att LH nivåena varit extremt låga så det ej kunnat visas i urinen och att ägget var lite segt i starten så att de inte släppte förrän dag 16.
    För maken var sjuk med feber och kraftig förkylning så vi fick inte till det mellan dag 8 och fram till dag 16.

Hur tidigt kan man testa tro ifall att?

• Lu89Th

Man ska nog inte lita fullt ut på ägglossningstesten heller.. Jag testade 10 dagar efter ägglossning.. 5 dagar före bim. Man kan ju få senare ägglossning med pregotime, så om du har tur så! konstigt att hon vill ge dig dubbel direkt, fast kanske är skönt att dom gör allt dom kan direkt

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-05-16 20:18:32 följande:
    Man ska nog inte lita fullt ut på ägglossningstesten heller.. Jag testade 10 dagar efter ägglossning.. 5 dagar före bim. Man kan ju få senare ägglossning med pregotime, så om du har tur så! konstigt att hon vill ge dig dubbel direkt, fast kanske är skönt att dom gör allt dom kan direkt
    Det känns faktiskt skönt. Men dock är jag lite negativ just nu. Då hon sa att ägglossning bör vara dag 13-14 då äggblosan var så stor. Så jag tror inte jag har en sådan tur att de väntade till dag 16 med att lossna och att dessutom ingen sorts test fungerar.

Är  på dag 21. Undra när man kan testa med gravtest i fall att?
  • choklaa

Bunny:

Hos mig kom ägglossningen dag 23 gyn hade sagt på dag 18 att de kan va så att ägget sprukit och att de ej blir någon ägglossning. Då hon på dag 11-12 hade sett att ägglossningen skulle ske inom 2-3 dygn men de blev inget. Förrän dag 23. Så på dag 35 testade jag med grviditets test som var positivt. Så i morgon är set hälsosamtal.

• Lu89Th

Längesen jag läste här!!!/-) hur går de för er?? Kram! Hoppas ni haft en bra sommar!

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!