• Anonym (hjääälp)

Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!

Ja. Nu sitter jag är, mitt hår har precis torkat och är kycklinggult på vissa ställen.
    Jag har silvershampoo som jag köpte i samband med blekningsmedlet. MEN har läst massa olika saker om den, jag har schwarzkopf.

Ska man låta den verka på TORRT hår?
    Hur länge ska den sitta i? På förpackningen står det 1 - 3 min.
    Vissa säger 10 - 30 min. (!!!)

Jag vill helst inte bleka det igen utan förlitar mig nu på silvershampoot. Tror ni det hjälper?

Jag har inte orange någonstans utan bara gult.

Uppmuntra mig, pliiiz...

• Svar på tråden Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!
  • Anonym (....)

Själv tycker jag aldrig att silvershampoo fungerar, det skulle kanske vara om man bara har en svag antydning till gult då isf men då är det ju ändå knappt märkbart gult, dessutom fungerar ju silvershampoo på sikt och ger inte stor effekt på en gång.

Jag brukar ha i en silverblondering direkt efter jag blonderat mig som bleker bort allt gult direkt istället, men den får inte sitta i för länge för då blir man grå och lila istället =) 

• Anonym (hjääälp)
    Anonym (....) skrev 2012-03-17 18:59:58 följande:
    Själv tycker jag aldrig att silvershampoo fungerar, det skulle kanske vara om man bara har en svag antydning till gult då isf men då är det ju ändå knappt märkbart gult, dessutom fungerar ju silvershampoo på sikt och ger inte stor effekt på en gång.

Jag brukar ha i en silverblondering direkt efter jag blonderat mig som bleker bort allt gult direkt istället, men den får inte sitta i för länge för då blir man grå och lila istället =) 
    Jaha okej, det var skoj att höra Vill ju inte gå ut de närmsta 3 dagarna så hoppas innerligt att det hjälper!!
    Tänkte ifall någon har några som helst positiva erfarenheter av just silvershampo!

Så jag puffar på tråden!
  • Queenie70

Pärlblond från Mood, tar bort det gula.

• silavs

Du kan kan slänga i MOOD;s hårfärg "ljus askblond" kostar bara 49 kr efter du blonderat det,
    men akta det hår som INTE är gult,men bara några minuter. det dämpar/ tar bort det gula.

jag gör alltid det när jag blonderar mig (en gång i månaden)

men låt det bara verka i några minuter!! 

Det står att du ska applicera moods hårfärg ¨på fuktigt hår, men applicera det på TORRT hår istället,annars kommer det inte åt det gula!

skriv gärna hur det gick sen=)     

• Anonym (hjääälp)

Tack för tipsen! Men påstår ni att silvershampoo inte kommer hjälpa mot mitt gula hår? Förvånad Det måste det väl ändå göra?

• Anonym

Ett bra silverschampo är vad du behöver, kolla hos frisören dom har bra produkter, kicks har även en produkt serie i sitt sortiment som heter John Frieda Sheer Blonde som funkar riktigt bra. Fast det får man ha i håret en stund. Har också hört bra saker om mood's pärblond som redan också blivit nämnt. Blek inte en gång till!

• Anonym (hjääälp)

Jag ska försöka sansa mig. Det har bara gått 2 ½ timme sedan jag blekte mig. Det ser väl alltid hemskt ut nr man precis har blekt sig? Jag intalar mig det i alla fall Drömmer

• Anonym (hjääälp)
    Anonym skrev 2012-03-17 19:27:01 följande:

Ett bra silverschampo är vad du behöver, kolla hos frisören dom har bra produkter, kicks har även en produkt serie i sitt sortiment som heter John Frieda Sheer Blonde som funkar riktigt bra. Fast det får man ha i håret en stund. Har också hört bra saker om mood's pärblond som redan också blivit nämnt. Blek inte en gång till!

Åh, bra! Jag köpte mitt hos frissan för ca 180 kr. Så inget billigt skit här inte!
  • Barbabok

Jag köpte silverschampo hos frissan efter en mindre lyckad gultonad blekning, och det funkade bra även om det sker stegvis, inte över natten.

han kommer i juni
  • Anonym (=D)

Ja MOOD är bra om man ska bleka. Och silverschampoo funkar väl på vissa, fast oftast får man ju andvända de ett tag innan det ger resultat. Annars har man väl hört om typ huskurer som citron, om det funkar, det vette tusan =p

Svar på tråden Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!