• Anonym (hjääälp)

Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!

Ja. Nu sitter jag är, mitt hår har precis torkat och är kycklinggult på vissa ställen.
    Jag har silvershampoo som jag köpte i samband med blekningsmedlet. MEN har läst massa olika saker om den, jag har schwarzkopf.

Ska man låta den verka på TORRT hår?
    Hur länge ska den sitta i? På förpackningen står det 1 - 3 min.
    Vissa säger 10 - 30 min. (!!!)

Jag vill helst inte bleka det igen utan förlitar mig nu på silvershampoot. Tror ni det hjälper?

Jag har inte orange någonstans utan bara gult.

Uppmuntra mig, pliiiz...

• Svar på tråden Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!
  • mikroE

Oj, det var ju inte speciellt gult alls tycker jag. Jag blir gul, kycklinggul hos både frisör och hemma för jag har så mycket röda pigment. På mig brukar det dock blekna av sig själv efter några dagar utan något i håret men då är det förstås lite gult ändå men inte kycklinggult.

• Anonym (silver)

Du har ganska mycket pigment kvar i håret ser jag, det är bra. Kör på en pärlblond du men försök att klippa topparna sen!

Låter du håret vara ett tag och kör med silvertoning så kommer det att bli bättre på sikt när färgen får lägga/sätta sig så att säga.

• Anonym (hjääälp)
    mikroE skrev 2012-03-18 17:31:27 följande:
    Oj, det var ju inte speciellt gult alls tycker jag. Jag blir gul, kycklinggul hos både frisör och hemma för jag har så mycket röda pigment. På mig brukar det dock blekna av sig själv efter några dagar utan något i håret men då är det förstås lite gult ändå men inte kycklinggult.
    Haha vad söt du e..

Men TACK alla, verkligen.. Det gav mig hopp. Jag gör så att jag ger mig iväg imorgon och köper moods pärlblond.. Om det hjälper så ja.. Jag blir lycklig för nu har jag vart djupt deprimerad i snart 24 timmar....

Men en sista fråga.. Finns det risk att man blir grön, eller får någon annan missfärgning av moods pärlblond???? Det är det enda jag behöver veta nu..
  • Anonym (hjääälp)
    andra2 skrev 2012-03-18 17:23:33 följande:
    Snälla lita på vad jag säger, har blonderat håret i två år nu.

Köp moods pärlblond o ta i som jag skrivet i mitt tidigare inlägg, att hålla på med silverschampoo sliter bara på håret merän vad det gör nytta, för du kommer alltid att få hålla på med det minst två ggr i veckan, eftersom effekten försvinner efter några duschar med schampoo,och det blir dyrt i längden och man riskerar lila o gråa skiftningar, med hårfärg så sitter hårfärgen tills du klipper bort den.....
    Och härfärg sliter inte på samma sätt som en blekning gör och dessutom sosilverschampoo två-tre ggr i veckan, med pärlblond behöver du inte vara rädd för missfärgningar. Den är super.
    Ta den på det gulaste först sen i resten av håret den sista tio min eller sista kvarten.

Och, säger det en gång till HÅRET SER GULARE OCH MÖRKARE UT NÄR DET ÄR BLÖTT.
    Du ser inte effekten av både silverschampoo, hårfärg och blekning förrän håret är riktigt torrt.
    Ja, jag har googlat näst intill hela dagen och har läst bara positiva saker om moods pärlblond från de som blivit gulhåriga så jo.. Hoppas inte på någon missfärgning bara.. Men pärlblond är väl blekningsmedel det med?
  • Anonym (hjääälp)

Sista frågan.. Hur länge ska jag ha i pärlblond då? 30 min eller mer? Mindre?

• Queenie70
    Anonym (hjääälp) skrev 2012-03-18 17:55:58 följande:
    Ja, jag har googlat näst intill hela dagen och har läst bara positiva saker om moods pärlblond från de som blivit gulhåriga så jo.. Hoppas inte på någon missfärgning bara.. Men pärlblond är väl blekningsmedel det med?
    Ja fast en mycket mild sådan. Inget blått pulver man blandar ihop. Bara två vätskor. Den ser lite brungrå ut när den är blandad, men låt dig inte luras av det. Jag brukar vänta några dagar innan jag tar den efter gulblonderingen, och köra i en bra inpackning i mellantiden. Brukar få ha keps i några dagar där. Om du använt mycket silvershampoo dessa dagar så skulle jag rekomdender att du väntar nån dag med den pärlblonda och kör nån rejäl inpackning först, eftersom ditt hår nog är ganska skört nu.
  • Queenie70
    Anonym (hjääälp) skrev 2012-03-18 17:57:58 följande:
    Sista frågan.. Hur länge ska jag ha i pärlblond då? 30 min eller mer? Mindre?

Jag brukar köra 40 minuter, men jag blir också betydligt gulare än vad du ser ut att vara på bilden. sen har jag den faktiskt också direkt i torrt hår istället för blött.
  • Anonym (hjääälp)
    Queenie70 skrev 2012-03-18 18:00:20 följande:
    Ja fast en mycket mild sådan. Inget blått pulver man blandar ihop. Bara två vätskor. Den ser lite brungrå ut när den är blandad, men låt dig inte luras av det. Jag brukar vänta några dagar innan jag tar den efter gulblonderingen, och köra i en bra inpackning i mellantiden. Brukar få ha keps i några dagar där. Om du använt mycket silvershampoo dessa dagar så skulle jag rekomdender att du väntar nån dag med den pärlblonda och kör nån rejäl inpackning först, eftersom ditt hår nog är ganska skört nu.
    Åå gud vad bra, du anar inte.. Jag kommer fixa det på Tisdag, då kör jag den..

Kommer defenetivt uppdatera!

Vad skulle jag gjort om inte FL fanns..!
  • andra2

Kör den 30 min för du verkar inte vara så farligt gul hårig......
    Och nej du blir inte grön av den, det är bara om du lagt i en askig färg
    Ja den bleker 3 nyanser, men det är en mild blekning. Så ingen fara alls.

Som någon annan skrev, kan se illa ut när du har den i håret, lilabrun ser den ut, men ingen fara, det är de pigmenten som tar bort de gula=O)

Lycka till o skriv genast när du gjort det.....

• Anonym (silver)
    Anonym (frisör) skrev 2012-03-18 17:19:21 följande:
    Gå till en frisör som kan hjälpa dig istället för att mixtra hemma med blekning och toningar!!

Silverschampo funkar som ett vanligt schampo, skillnaden är att det innehåller blå pigment som döljer gula reflexer. Det sliter alltså inte mer på håret än ett vanligt schampo!!!

Är du för mörkt gul så kommer silverschampot inte att hjälpa!

Det finns en inpackning från Revlon som heter Nutri Color Creme en del kallar den färgbomb, nr 1002 ska du ha, den kan du kombinera med ett silverschampo för att få en kraftigare pigmentering. Det är en inpackning så inget skadligt för håret alls snarare tvärsom!
    Jag använde silverschampo först och sen den när jag var blond och jag fick då en riktigt snygg silvrig färg, och om du skulle känna att du blir för askig så är det bara att tvätta håret några ggr med vanligt schampo så släpper det! 

Hjälper inte det så kommer du behöva bleka ner de gulaste partierna mer!          
    Så hette den ja, färgbomb 1002, går att beställa på nätet! Jag har prövat deras andra nyanser och de är toppen blont hår! Hårt bibehåller sin glansighet!

Vill man gå tillbaks till sin naturliga hårfärg så rekommenderar jag dessa med, perfekt för blont hår!

TS, lyssna till detta rådet, mycket bättre än något annat!
Svar på tråden Gult hår efter blekning, ni med erfarenheter hjälp mig!