• Anonym (Fundersam)

RFSU gravtest.. Dåliga?

Hoppas att jag ska vara gravid. Vet inte riktigt då jag ska ha bim. Brukar ha mellan 26-27 dar emellan. Så det borde vara idag eller imorgon. Testade med ett RFSU test idag. Visade negativt. Kan jag lita på dessa? Är det för tidigt att testa? Vill inte bli besviken igen... Blir så less varje gång mensen kommer :( Får väl bara vänta o se :/ Någon fler som är i samma sits?

• Svar på tråden RFSU gravtest.. Dåliga?
  • yoyo90

Alla tycker olika när det gäller graviditetstest men ja, rfsu är väldigt pålitliga.

• Anonym (Ledsen..)

Jag tog ett RFSU idag heeelt blankt BIM - 2 :( Har haft gravidetstecken som jag verkligen trott på. Mina bröst blev t.e.x en stl större mycket synliga ådror, jättevarma och sjukt ömma haft så ont att jag ibland haft svårt att sova och det är ju bara ett av mina symtom.. Blev så ledsen idag då jag varit helt säker på att jag var gravid:( har verkligen gråtit hela dagen. Mitt sista hopp är att RFSU testa tidigt, inte går att testa så tidigt.

• Anonym (Ledsen..)

Oj ursäkta BIM -3 är det!

• yoyo90
    Anonym (Ledsen..) skrev 2012-03-17 23:02:07 följande:
    Jag tog ett RFSU idag heeelt blankt BIM - 2 :( Har haft gravidetstecken som jag verkligen trott på. Mina bröst blev t.e.x en stl större mycket synliga ådror, jättevarma och sjukt ömma haft så ont att jag ibland haft svårt att sova och det är ju bara ett av mina symtom.. Blev så ledsen idag då jag varit helt säker på att jag var gravid:( har verkligen gråtit hela dagen. Mitt sista hopp är att RFSU testa tidigt, inte går att testa så tidigt.
    Jag förstår att du är ledsen men testet är ju samtidigt gjort för att ge utslag på en viss mängd hcg i blodet, förrän hcg nått den nivån kan man inte få utslag på gravtest. Det finns inget exakt facit för hur hcg stegrar för varje kvinna, det är individuellt även om man kan säga ungefär hur mkt. Dessutom är hcg koncentrationen i urinen olika ifrån dag till dag beroende på hur mkt du druckit osv. Tänk om det hade varit positivt och sen negativt, hade inte det varit mycket värre? 
    sjukvården rekommenderar att man gör test 1-2 veckor efter utebliven mens, förstår att det kan vara svårt att vänta så länge men det är just för att testet annars kan vara negativt trots att det är positivt. 
  • Anonym (Fundersam)

Jag känner likadant, blir så besviken varje gång mensen kommer... Hoppas som du säger att det är för tidigt att testa, får helt enkelt bara vänta o se. Jag fick mens den 19/2 men har aldrig mer än 26-27 dagar till nästa mens. Så jag ska försöka att vänta tills den 21 innan jag testar nästa gång. Får se om jag kan hålla mig så länge :p Jag har ömma bröst men det har jag vid mens också, därimot så har jag aldrig haft "mensvärk" så länge som denna gång, har trött i över en veckas tid att mensen ska komma men icke! Har ont i svanken o lite öm i magen, det brukar komma 1-2 dar innan mens. Jag är supertrött o gasig i magen. Hoppas inte att jag är skengravid :( Har läst att många har mycket flytningar innan bim då de blivit gravida, men det har inte jag :( Vill vara positiv men orkar inte, vill bli gravid NU! Vi får hålla tummar o tår att det går vägen denna gång :)

• Anonym (Ledsen..)

Ja det är nog lite tidigt att testa, vi får ha hoppet kvar tills mensen kommer om den kommer, annars testa dagen efter vilket blir den 21a. Nu håller vi tummarna sten hårt att inte mensen dyker upp och att vi kanske får oss ett litet pluss den 21a, tänk va underbart det skulle vara :) Jag började få som mensvärk som gick ut i svanken 4 dagar efter äl, som mest på kvällarna. Sen gick det över lite 5 dagar innan bim och börjades kännas lite igår 3 dagar innan bim, känns ju lite konstigt att allt bara försvann under några dagar, men ska väl försöka ha hoppet kvar ett tag till. Och vad skönt att FL finns och att man kan få lite svar som ger en lite hopp när allt känns som mest ledsamt :) Kram

• Anonym

Fick neg med rfsu testa tidigt, men pos samma dag me cb och testlagret. Så jag skulle inte lita på testet

• Anonym (Ledsen..)

Det ger ju också hopp :) tack.

• Anonym (Ledsen..)

Just det, när testade du? :)

• Anonym
    Anonym (Ledsen..) skrev 2012-03-18 13:27:25 följande:
    Just det, när testade du? :)
    På BIM - 6
Svar på tråden RFSU gravtest.. Dåliga?