• RebeccaL

Förvirrande funderingar :)

Jag heter Rebecca fyller snart 24 år och har en son på 4 år. För ett årsedan gick min sons pappa tragiskt och mycket hastigt bort. Vi var då separerade sedan 1,5 år tillbaka men det hela var väldigt komplicerat o vi umgicks även efteråt..ett år har gått Sedan hans bortgång och det känns som hela förra Året bara är en mörk dimma men att 2012:s början skulle bli något nytt. Och ja, jag tror att det faktiskt är så, jag har slängt Mig ut och börjat plugga, vilket många sa skulle bli en omöjlighet som Ensamstående men som jag bara sett fördelar med, både ekonomiskt och tidsmässigt(faktiskt)mer tid till både mig själv att ta en paus för att gå ut o springa eller rida t ex, o mer tid till min son, + att jag även haft tid att jobba Lite också. Det enda jag känner att jag saknar nu är kärleken. Under förra året var jag helt "stängd" och vill inte alls det, men nu känner jag verkligen att det Är något jag saknar. Men det är svårt. Jag har varit med om mycket och aldrig upplevt den där "okomplicerade" TRYGGA kärleken. Å jag vet inte, finns den? Sen är det så att så fort "trygga,bra" killar visat intresse för Mig så har jag blivit jätte skrämd utav det och avvisat. Rädsla? Ibland kan jag börja tvivla och undra varför jag aldrig Ska finna den rätte? Om jag kanske inte är värd det?ibland är jag så avundsjuk på Mina vänner som gifter sig, skaffar hus och barn. Och jag vet att det är lätt att se det så svart och vitt och att allt inte kanske är så lyckliga som det verkar, men det är ju sällan man tänker så.! Jag vet att jag inte är så gammal och kanske inte borde Tänka såhär..men det är inte kul att vara singel När man inte riktigt vill det, men samtidigt tror jag att jag hindrar Mig själv från att träffa någon någon. Det är som sådana här lördagar, när sonen har somnat man känner dig lite extra Ensam. Vet inte vad jag ville få ut av detta inlägg..bara skönt att få skriva av sig.

• Svar på tråden Förvirrande funderingar :)
  • RebeccaL

Tack snälla du! Inget som kan hjälpa mer än att få höra att Man inte är ensam! Jag beklagar verkligen förlusten, det är fruktansvärt tragiskt! Hur gammal är din dotter? Ne jag är inte heller förtjust i nätdejting. Och på krogen blir det oftast rätt oseriöst. Nä det bästa vore att träffa någon i kön på Ica eller nåt Liknande;)

• RebeccaL

Ja men det är just allt detta som gör det så svårt. Det är så mycket som Ska funka, just att det ska funka med ens barn är ju det viktigaste av allt!! Och på något sett känner jag mig rädd för att träffa någon också (att min son ska behöva dela mig med någon annan) Det som jag och min son varit Med om har gjort att det är jag och han mot världen!

• RebeccaL

Lukas var ca 2,5 år när det tragiska inträffade. Min mamma pratade först med mig , då jag fortfarande var i chock, och Kim med förslag om hur vi skulle berätta för Lukas. Det första vi sa, eller snarare min mamma sa när vi satte oss med Lukas var att hon sa att "din pappa är död och han kommer inte att komma tillbaka". Jag minns att han vände bort blicken och snabbt satte sig och lekte med sina leksaker på golvet. Och vi lät honom vara. Svårt att veta hur mkt han förstod(man förstod ju inte själv heller). Vi tyckte att det var viktigt att han först fick ett tydligt, konkret svar på vad som hänt och det kanske lät hårt att säga just dom orden, men att säga att pappa har gått bort, kan verkligen förvirra då barn inte fattar innebörden, och kanske leder till att han skulle bli jätte rädd när jag lämnar honom på dagis och Går iväg/går bort. Sedan nu i efterhand pratar vi om att han är i himmelen Då jag tror att det finns en fortsättning efter döden och för Att jag tror att det är tröstande att tänka så, att inte Tänka att det bara är slut. Hur förklarar du för din lilla, eller hur hanterar du och hon alltihoppa?

Svar på tråden Förvirrande funderingar :)