Inlägg från: sexologen |Visa alla inlägg
  • sexologen

Hjälp

Hej!

Om jag förstår dig rätt så är du rädd för att vara asexuell och du vill kunna njuta av sex. Den smärta och olust du känner inför samlag försvårar din situation och den sexuella erfarenhet du har är djupt förknippad med smärta och olust. Jag har en fråga tillbaka till dig om du njuter av någon slags sex?  Blir du i så fall våt vid dessa tillfällen? 

Jag skulle råda dig att kontakta en gynekologisk mottagning för att utröna om ditt upplevda problem har någon fysisk orsak. Jag tycker också att du ska be att få prata med en gynekolog/psykolog med sexologisk kompetens.

Ta också kontakt med din läkare och diskutera din medicin för att utröna om den kan påverka din sexuella lust.

Vidare är det bra att du tillsammans med din partner pratar om hur ni mår i paret och vad ni tillsammans kan göra för att ni båda ska må bra i er relation.

Viktigt för dig är att försöka ta reda på vad som väcker din lust och vad du kan njuta av. Du får börja med dig själv och utforska din egen kropp och din egen lust innan du kan kommunicera ut den i paret.  För som jag förstår dig så vill du gärna känna lust och njuta av ett sexliv tillsammans med en partner.

Be om hjälp för den finns att få och ta hand om dig själv och lär känna din kropp och din lust.

Hälsningar
    Sara Dahlin             

Svar på tråden Hjälp