• Miss N

Se upp för höjning av premie barnförsäkring Trygg Hansa!

Vill bara uppmärksamma alla er andra som har Trygg Hansas försäkring till era barn att åtminstone vi fått kraftig höjning av vår premie detta år (vi har aldrig utnyttjat försäkringen).
    Anledningen som de angav var "antalet skador där barnet sannolikt inte kan förvärvsarbeta blir allt fler och vissa sjukdomar ökar bland barn och ungdomar. Då hela idén med försäkringar bygger på ett kollektiv som delar på kostnader och ersättningar, behöver vi höja priset på alla barnföräskringar för att kunna sätta av mer pengar för framtida utbetalningar till de barn som skadas eller blir sjuka".

Men det stod bara på baksidan av räkningen så om jag inte hade tittat på förra årets och jämfört så hade jag inte upptäckt det! Otroligt dåligt tycker jag! Vi ska nu byta försäkringsbolag eftersom vi tycker att detta innebär att TryggHansa inte längre står sig mot konkurrenter.
    Vår tjej är 15 månader och premien höjdes från drygt 1000:- till nästan 1700.-! SÅ fräckt tycker jag!

• Svar på tråden Se upp för höjning av premie barnförsäkring Trygg Hansa!
  • Gisse the one and only

Höjningen var för ett av våra barn knappt 100 kronor.

• Tabby

Vi har inte heller fått något brev om höjning. Samtidigt så vet jag inte om vi kan byta till annat bolag för då kommer fömodligen liten få klausuler i nya försäkringen pga av sin allergi. Så det känns tråkigt att man är fast med dem, för jag tycker oxå att en sådan höjning inte är befogad.

• Susanne1981

Såg nu att vi fått höjning till 1519 kr per helår från 844 kr snacka om jättehöjning. Det sod inget på baksidan av våran räkning och vi har inte fått något informationsbrev. Kan någon tipsa om bättre försäkring, prisvärdare...

• Majsan70

Kanske beror höjningen på vilken typ av försäkring man har tecknat??

Oavsett så tycker jag fortfarande att TH är bättre på det mesta över det hela. Skulle absolut inte byta. Vi har även skandia till ett av barnen, vilket är ett bra företag, men absolut inte som TH.

• Fanatic

Vi har Trygg Hansa men har inte själv tänkt på om vi fått någon höjning på nåt av våra två barn. Men tycker att det är sjukt dyrt att betala ca 12-1400/år och barn. Betalar halvår så minns inte exakt summa.
    Blir ju iallafall en del pengar.. som man förhoppningsvis aldrig ska behöva utnyttja.. men skyddet är ju ändå jättebra framförallt för barnen att ha.

ett tips för alla rådvilla är konsumenternas försäkringsbyrå www.konsumenternasforsakringsbyra.se/frames.asp

tyvärr är det bara de stora bolagen med där och inte så många uppstickare.

Om det är någon som har billigare premie, men ändå bra villkor kan ni ju skriva ett inlägg?

• Lady Bling

Var kan man se om premien höjts?

• Venus

Ja, då får vi väl se när juni närmar sig och vi får vårt "nya" pris
    Ska bli intressant... Men vi betalar ca 16-1700 kr per år och barn redan nu så skillnaden borde ju inte bli så stor Har betalat nästan lika mycket hela tiden vi haft försäkringen, ökar bara några kronor per år...

Än så länge kan jag inte klaga på TH, fick ut mer än vi "betalat in" när sonen skadade sig... Så vi kommer troligen inte att byta framöver, för då kommer det väl med en klasul om den skadan även om läkarna inte hittade något som var skadat...

Kommer troligen aldrig ändå klaga på barnförsäkringen efter den olyckan... Hade det blivit allvarligare och han blivit skadad för livet så hade vi varit bra försäkrade och troligen hade Timothy fått ett bra liv även som äldre...

• Shedevil

Hmmm, vi har oxå trygghansa, via autogiro. har ej hört något om höjning.... Konstigt!

• Mia med 2

är det trygg hansas, trygga barn som ni pratar om?

• Miss N

Clemenza - Yes, det är det! Sjuk- och olycksfallsförsäkringen för barn.

• GME

Vi betalar också med autogiro o har inte hört något om höjning.

• eaes

hej jag har oxå th när skulle då höjningen gälla e det from. 2006 Fattar jag rätt då??
    jag har inte märkt något bet. via autogiro det e samma som tidigare.

• Anzo80

Bäst att kolla. Om vi har fått höjning så har dom då inte meddelat oss.

• Miss N

Vår höjning var from januari 2006. Första autogirot dras väl i slutet av denna månad, så det kanske är därför ni inte sett det ännu eaes? Eller så har ni haft tur och sluppit höjning

• Peand

Alla ev hjöningar gäller från försäkringens huvudförfallodag, inte när som hels under försäkringsperioden.

För er som tänker att ev byta bolag, tänk på att ni kan bara säga upp försäkringen vid förfallodagen och att det finns inga garantier att ni får en motsvarande försäkring i ett annat bolag.
    Har man tecknat försäkringen när barnet var litet var det kanske inga problem men har det varit något under tiden finns det stora risker att man får undantag på den nya försäkringen i det nya bolaget. Vilket kan innebära att man i slutändan får en billigare men sämmre försäkring.
    Alla försäkringsbolag är ju ganska så hårda med hälsodeklarationerna när man tecknar en sjuk och olycksfall, gäller så väl barn som vuxen. Sätter gärna undantag för både det ena och det andra.....

Har själv TH´s barnförsäkring till mina barn och kommer inte byta, oavsett höjningen!

Svar på tråden Se upp för höjning av premie barnförsäkring Trygg Hansa!