Era bästa fiskrecept
Hejsan! Jag älskar fisk men tycker det är så svårt att variera mig. Blir mest bara stekt lax med potatis, ärtor oxh sås, fiskpinnar eller panerad fisk. Har ni några goda och lättlagade recept? Tacksam för svar!
Hejsan! Jag älskar fisk men tycker det är så svårt att variera mig. Blir mest bara stekt lax med potatis, ärtor oxh sås, fiskpinnar eller panerad fisk. Har ni några goda och lättlagade recept? Tacksam för svar!
www.alltommat.se/recept/Fisk-i-form-3545
Detta recept blir galet gott! Alla äter som hästar när jag lagar det, även barnen!
Och lite kul att det är olika sorters fisk också, känns som man varierar sig mer då
Jag som är så sugen på fisk! Favoritar tråden så kanske det blir ångor gott i veckan.
Tack så jättemycket för alla tips! Ska definitivt prova flera av dem, speciellt det från allt om mat. Fisk i ugn är jättegott och det borde barnen också tycka om, har ni några fler recept på olika såser och kryddningar?
Favoritar , är
Dålig på att laga fiskrätter så här hemma ska det testat en hel del nu :D hitta många recept som verkar lockande
:D
Ett par torskbitar. Smäll på med persilja, dill, hackad chili, citron och peppar/salt. In i ugnen tills fisken är färdig - servera med en god sallad (strimlad vitkål och morötter blandade tillsammans med en salladsdressing gjord på olivolja, salt, peppar och pressad vitlök) eller knapriga klyftpotatisar. YUM.
Eller lax med creme fraiche, soltorkade tomater och parmesanost på toppen. Allt ska in i ugnen och smälta till en geggig och fantastisk röra. Servera med kall sallad.
Googla "Viltlax" så hittar du världens godaste laxrecept! Hur gott som helst med hemlagat potatismos och lite kokt broccoli!
Fisk Creme bonjour.
Lägg Vit fisk ex torsk i en form. strö över lite salt & peppar.
Blanda en burk créme fraich med en burk créme bonjour gräslök.
Fördela blandningen över fisken.
In i ugn 200 grader tills fisken är färdig.
Serveras med potatis & rivna morötter el kokta grönsaker.
vi gillar och äter mycket fisk.
Ex Italiensk torsk i ugn.
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/10/italiensk-torsk-i-ugn.html
eller lax i ugn med gräslök, tomat o vitlök.
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/10/busenkel-laxsida-i-ugn-med-vitlok-tomat_06.html
eller fisksoppa med saffran o vitlök.
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/11/fantastisk-fisksoppa-med-saffran-och.html
Lyxiga fiskburgare
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/07/lyxiga-fiskburgare-som-barnen-och-du.html
eller lax med chevre o honung
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/02/chevreeoverbakad-lax-med-ringlad-honung.html
pastarätt med rökt lax o räkor.
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/11/mandagspasta-med-rakor-och-rokt-lax-pa.html
lax med vitlök, spenat o pesto
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2011/07/det-blev-en-jattegod-lax-med-vitlok-och.html
Gillar ni musslor är den här soppan god med musslor, potatis o fläsk.
lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/01/clam-chowder-new-england-style-to-die.html