Inlägg från: Mammanicole |Visa alla inlägg
  • Mammanicole

Genus?

vad tycker ni om detta genus prat? 

jag födde en pojke, men jag uppfostra ingen pojke!
    jag uppfostra ett barn som ha tillåtelse att känna efter vem han vill vara och vem han vill bli utan att jag ska tvinga honom till något han inte är. 
    han få välja färg på kläder, han få välja vad han vill leka med och allt sådant!

han älskar rosa och har mer än gärna rosa kläder på sig!
    jag förbjuder honom inte till det eftersom det är de färger han tycker om! 

detta kommer inte att ändras när jag får en flicka! 
    hon kommer själva få välja när hon blir gammal nog! 

Min son är idag 4 år! 

hur gör ni?  

• Svar på tråden Genus?
  • Mammanicole
    Hermansson skrev 2012-03-18 23:32:05 följande:
    Det är väl så jag hoppas att de flesta uppfostrar sina barn. Det är så jag är uppfostrad, så mina vänner växt upp och nu väljer att låta sina barn växa upp. Och precis så jag och maken tänker göra. Vi kommer ärva kläder från vänner som fått både pojkar och flickor - alltså en uppsjö av kläder med massa olika färger. Och vi kommer glatt använda allt som passar Skrattande. Alla färger kommer vara tillåtna, rosa, blått, grönt, gult, svart, turkost.. Färg är härligt =)
    härligt att höra! :) 
    jag får oftast höra att min son kommer att bli bög!

jag tycker det är otroligt sjukt att en 4 åring ska behöva förklara sig varför han ville ha rosa gummistövlar med ugglor på och inte det blåa. det rosa är ju en tjej färg.! 
    att han ska behöva försvara sig överhuvudtaget varför han tycker om rosa! 

det är förbjudet för killar att använda rosa/lila, men helt okey för en flicka att använda blå/grön! :S 

• Mammanicole

kvinnas kön går alltid till något negativt/kränkande  tex 

han kör som en kärring ( urselt)
    han slår som en tjej ( han kan inte slåss )
    du är en fitta ( du är dum i huvudet) 

varför är det tillåtet att trycka ner på vårat kön?
    men killarnas kön ska hyllas?? 

/ från något helt annat, men tycker ändå det tillhör själva begreppet! 

det är tillåter för tjejer att leka med bilar, men förbjudet för pojkar att leka med dockor!
    när en pojke trillar säger folk;  upp mig dig det var inte så farligt 
    när en flicka trilla säger dom ; nemen ååh lilla flicka, hur gick det? ska vi gå in och plåstra om såret! ååh lilla sötnosen då .. 

DET ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT FEEEL! 

• Mammanicole

behandla & uppfostra flickar och pojkar likadant för fasen! 

• Mammanicole

nej dom ska absolut inte tvingas fram till något. 
    Min son har valt att älskar bilar, det låter jag han göra!  

det är hans intresse lixom :)  

• Mammanicole

likväl som han leker mamma, pappa barn på dagis, eller leker med dockor där! jag tänker inte hindra honom :) 
    han måste själv få undersöka vem han vill vara och vem han vill bli!

blir han bög? ja då är det inte pga att jag låtit han gå i rosa kläder iaf!
    för man blir inte bög pga en färg, man blir bög pga känslor :)  

• Mammanicole
    AlreadyBurning skrev 2012-03-18 23:55:55 följande:

Uffostran>:------------:>Genus. Kom igen för fan.

Hur gör du när det kommer till husshålssarbete? Om du tror på att köra det racet med dina barn, kommer du ge arbeten som passar en flicka bättre till din dotter och de som passar en pojke får han?

Är du inte rädd att dina barn kommer vara missanpassade i samhället och kommer bli isolerade och utsötta pga detta?

genus = att behandla pojkar & flickar likadant! inte behandla dom olika beroende på vad dom har för kön mellan benen! 

husshållsarbete? shit min son kommer bli bög pga att han älskar att diska, han älskar att laga mat. och han älskar att städa!
    måste vara något fel på han, shit ;)  ;) ;);) " ironi"  
  • Mammanicole
    Twin Dad skrev 2012-03-18 23:58:38 följande:
    Och du skulle inte älska honom mindre om han blev detFlört

Åter igen, det låter som att du har en sund syn på detta. Du ska se att du gjort helt rätt när din son blir äldre.
    Precis som dig så tvivlar jag på att en könsneutral uppfostran leder till att man blir homosexuell. Om man däremot uppfostrar en typisk "pojke" matar man barnet redan från början med massa onödiga fördomar t ex homofobi och andra osunda värderingar.
    nej, jag acceptera min son för den han är ! 
    blir han bög så fine! jag bry mig inte han är ändå min son lixom :)

ja jag tror lite som dig där  :)  
Svar på tråden Genus?