• Ng73

Tips om dhea

jag vet inte (låter lite korkat va?)... har ju försökt så många ggr att tajma in det med ägglossninsstickor förrut... aldrig funkat...  den här månaden var det lite speciellt för att jag var på vul några dagan innan (rutin kontroll, min läkare är fantastisk, för att se om äggstockarna var på g, och det var de. han sa den högra skulle nog släppa om ett par dagar)... det här var på ons..  fick till det på tors kväll, fre plussade jag på stickan, fick till det ävenn då, på lör plussade jag också och vi körde på även den eftermiddan. det som var lite speciellt var att när vi låg där alldeles efteråt så kände jag hur högra äggstocken rullade runt så att säga i några minuter. kändes väldigt fint tajmat så det är klart att man hoppas att "nu kanske det händer"...  ca 5 dagar senare hade jag kramper i livmodern och när jag gick på toa så hade jag en genomskinnlig flytning med en liten röd remsa i mitten (ursäkta detaljerna) men även det fick mig att hoppas. 2 dagar efter det fick jag plötslig huvudvärk och mild illamående, men dagen efter var det borta. kom tillbaks följande dag, snabbt och gick snabbt över. och följande dag huvudvärk igen. inga ömma bröst. inget mer kramp i livmodern... så jag vågaar inte hoppas och tror att det bara är trams. får också ofta huvudvärk och illamåede i samband med mina bihålor,samt trötthet, så jag skyller på det ....   ska få mens i helgen och jag åker till usa på tors.så jag tror att jag kommer att testa på tors morron (om jag vågar...lever ändå på ett litet minimalt hopp)...   annars blir det prasteron i stället

• Ng73

nej, nu fick jag en stark känsla att tatn röd är på g...  kom helt plötsligt Gråter

• Ng73

Germany - sjalvklart mom tanten.igar Mellan Stockholm och London passade hon pa att dyka upp ;/ .ja val, det ar bara att ladda om igen. Idag borjade jag med prasteron och ser fram emot framtiden iaf. Hur mar du sjalv? Mba 12- haller tummarna for dig.nar ar testdag? Cff- Lycka till!

• Ng73

Hej vanner. Har nu tagit prasteron i 5 dagar och de sista 2 dagar vaknat med huvudvark. Ar det fran prasteronet tro? Borjade med 50 mg aven fast lakaren sa 75 fran borjan, men tanker oka till det sa smaningom. Jag far ofta huvudvark I samband med bihalor, men tar kortison sprej varje dag iom att sa mycket blommar har I staterna just nu, sa jag vet ej om huvutverket kommer Fran allergier el prasteronet. Annars kanner jag inte av ngt annat som andra namnt (energy ,start att sova etc) men det ar kanske for tidigt an? Mba12. Ruvar du just nu? Germany tank att man aldrig kan bara slappna av och njuta aven nar man val plussat.bra att ally ser fint ut iaf.

• Ng73

Ps.en rejal huvudvark med illamaende. Jag avstar fran tabletter, sa jag mar ej sa bra just nu.idag varre an igar.

• Ng73

Nyfiken pa pimpim.har inte satt ngt fran henne har I traden pa lange.hade hon ocksa plussat? Kommer ej ihag nu

• Ng73

Vi 4 - min lakare sa 75 fran borjan. Jag ticket det kandes lite Val mycket att borja med, men 50 kanske var for mycket det ocksa :/

• Ng73

Hej

MRE skrev 2013-05-13 00:18:40 följande:
     Hej, jag hoppar in här om det går bra. Har fyra misslyckade IVF-behandlingar bakom mig och har nu bestämt mig för att både byta klinik men även försöka med lite tillskott. Blev nyfiken på DHEA och eftersom jag var en tur i New York över Kristi Himmelsfärds så köpte jag med mig en burk hem. Jag tänkte mig att börja lite lågt med 25 mg per dag men tänkte också vara tydlig med den nya läkaren i Köpenhamn att jag har börjat äta lite tabletter. Är inte mer än 35 men har efter en lång endometiosbehandling väldigt liten äggreserv. Några tips som ni kan dela med er som jag ska tänka på när jag ska börja med tabletterna?

Har inte sa mycket tips iom att jag sjalv nyligen borjat at det. Jag borjade med 50 mg och vaknade dag 6 och 7 med huvudvark och illamaende .dag 7 var varst, sa jag gick ner till 25mg i nagra dagar men ska borja med 50 varannan dag och till slut ta de 75 som rekommenderades av lakaren. Skulle kannas bra att dela med sig sina tips och tankar med varann och foljas at med dig. Lycka till
  • Ng73

älva 1973   skulle vilja få lite info om kliniken i tjecken du åkte till :)

germany  läste ngnstans att du avrådde ngn dhea. blev inte du gravid efter att du tagit det? hur länge åt du det? jag måste säga att jag faktiskt var lite förvånad att min läkare ville att jag skulle ta det. amh värde på 6.3.... däremot är det ngt med mina ägg då de är fina och av bra kvalite när de befruktas med sedan går det neråt och de stannar av. (ett enda tog sig till blastocyst men av sämre kvalite)..  och de ville att jag ska ta 75 mg på en gång vilket jag tyckte var ganska mycket, så jag började med 25 och är nu på 50. vet ej om jag vågar gå upp till 75 :/

har nu tagit prasteron i 2 1/2 vecka och inte märkt någon större symptomer än.

däremot så vilje jag höra mig för om ngn här följer sin temp. förra månaden såg allt normalt ut. tempen stabil. gick upp vid ägglossning då jag också testade + på ÄL stickan och sedan höll tempen sig uppe fram till dag 1 på mensen då den skönk rejält.   den här månaden har den legat stabilt hela tiden. kände tryck och aktivitet i äggstockarna härom dagen, samtidigt som jag + på ÄL stickan och hade rejält med sekret men tempen gick aldrig upp (förrän idag... d5 efter att jag testade + på stickan)   betyder det att jag kanske ändå inte ägglossade iom att den inte gick upp de dagarna?        

Svar på tråden Tips om dhea