Tips om dhea
Intressant att du mått bra av dhea.com och att dr D verkar positiv oxå. Då kanske jag ska testa att beställa därifrån. Minns även att Lully Hill åt 7 Keto innan hon blev gravid, men har ingen aning vilken sort. Ska ju vara ett snällare alt och efter min allergiska reaktion känns det förstås lockande med något mildare, bara det har effekt. I morgon måste jag bestämma mig om det ska bli ngn leverans t nästa cykel!
Men jag testade ett annat "naturligt" läkemedel som det ska finnas vetenskapliga studier på att det höjer kroppens egen dhea-produktion. Det tillskottet heter Barbasco och har varit väldigt populärt i Norge, eftersom det inte är syntetsiskt men man har ändå kunnat uppmäta en ökad mängd dhea i blodet på dem som ätit de tabletterna. Jag blev gravid på mitt första IVF-försök, trots ett amh på under 0,2 och jag fick bara ut två ägg vid äggplock. Kändes bättre att äta ett naturläkemedel. Kände heller inte av några biverkningar, men tabletterna är dyra!
Här är en länk till en webbsajt om dhea, där de både skriver om syntetiskt dhea, Barbasco och 7-keto, står på norska dock. Jag testade alltså Barbasco Tavita under ett halvårs tid före mitt första IVF-försök, har inte en aning om det var de tabletterna som gjorde susen eller om det skulle ha funkat ändå. Men det verkar inte som att någon fått biverkningar av Barbasco trots att det finns personer som använt tabletterna i åratal för att öka på dhea-mängden i blodet.
http://www.dhea.no/DHEA_kosttilskudd_tavita.html