• HotMama

    Deppig..

    Igårkväll flög det på mig, blev ledsen och nere.. Började tänka en massa, tog en stund innan jag kunde somna och när jag vaknade i morse var jag fortfarande lika nere, om inte mer.

    Det är såhär: jag om min sambo har ett barn ihop och jag vill nu mer n gärna ha ett barn till och det vet han mycket väl om. Han sa då att om det löser sig med jobb för honom (han hade bara extrajobb) så kan vi prata om fundera mer på det. Nu har han sen  ca 2 veckor tillbaka ett heltidsjobb. När jag nu nämner något om ett barn till så blir han nästan bara arg samtidigt som vi ibland kan prata namn osv.. Det gör mig bara mer ledsen. Då tror man att man kanske har fått lite "napp", liksom att han är mer sugen. Men nu fattar jag inte, nu vill han att våran dotter ska börja på dagis, jag måste också börja jobba säger han och det känns inte alls att han vill ha mer barn nu. Han vill, det har han sagt, han vill ha en till nu, snart, det har han sagt sen ett bra tag tillbaka men varför inte nu då?! Nu när ekonomin löst sig för oss osv.. Trodde förra månaden jag var gravid men testen visade bara negativt och sen kom mensen. Hoppas nu på ett + denna månaden så har sätt till att vi haft sex i alla fall varannan dag, ibland några dagar i rad så att det kanske ska ta sig. Lusten finns inte alltid där, känns som om jag bara har det så han kommer sen får det vara bra typ.. Han har inte heller visat sån lust eller attraktion mot mig dom senaste gångerna så det känns ledsamt. Han säger det att han tror bara jag vill ha sex med honom mer ofta nu för att bli gravid.. Vi har ju oskyddat sex hela tiden och blir jag gravid blir han ju glad har han sagt men vi har inte planerat något, men om vi hela tiden kört oskyddat kan han väl inte vara så rädd?! Nu känns det bara jättejobbigt! Vågar ju inte nämna något om ett barn till eller graviditet till honom.. Känns så tråkigt nu bara, blir besviken då han innan sa att bara han får jobb så.. men nu så är det som han aldrig sagt det och jag som bara hoppas på ett + varje månad..

    Gråter

  • Svar på tråden Deppig..
  • Ant3

    Men är han provanställd eller?!

    "nu vill han att våran dotter ska börja på dagis, jag måste också börja jobba säger han"
    Jag tror det kallas ekonomisk trygghet? ;P Det är viktigt för många.

  • HotMama

    Nej, han har fast anställning.

    Det vet jag, menade inte så. Bara det att nu är det han sa innan som bortblåst..

  • Torparen10

    Hej TS!

    Jag förstår att du är ledsen. Det är klart att man vill dela sina känslor med den man älskar. Det är ju en del av charmen att tillsammans försöka få barn och vara nyfikna, oroliga och längta efter plus.

    Hur gammal är ert barn? Om barnet börjar på dagis och du börjar arbeta så kanske det blir lättare för er att komma varandra nära och börja prata om en till baby? Det kanske kan vara nyttigt för er alla om allt återgår till "det normala". Och att ni tar det därifrån..

    Jag vet inte, svårt. Hoppas det löser sig för er!!

    Kram 

  • HotMama

    Hej!

    Ja, kanske är det lättare så men känner nu att det är dags för syskon och det vet jag att sambon också tycker.. Dottern är 1,5 :)

    Tack!! Kram

Svar på tråden Deppig..