• Anonym (Galet!)

Vem fan färgar håret på sitt barn, och VARFÖR!

Ja, precis som rubriken säger, varför vill man färga håret på sin treåring, fyraåring eller femåring, eller, sitt barn överhuvudtaget! Jag såg i en tråd en bild på en 3 åring med blått hår!

Jag skiter i om det är ecovänlig färg, för mig är detta vansinne.

Barn duger väl precis som de är, och varför ska man lära dem förändra sina kroppar såhär?

SJUKT! 

• Svar på tråden Vem fan färgar håret på sitt barn, och VARFÖR!
  • LeWiMi

Tycker du det är lika illa med ansiktsmålning?

♥ Leo & William ♥
  • Furstinna

Ojoj jag sätter ibland i slingor med "hårmascara". Hon tycker det är jätteroligt. Jag själv tycker det ser hemskt ut men hon får ha det ibland. Går ur på en tvätt så inte hela världen. Och det har absolut ingenting med att duga eller inte duga.

• puss
    Pussesnufs skrev 2012-03-19 13:27:38 följande:
    Beror nog på...

Hårfärg dvs sån som inte går bort? Nej, absolut inte....

Spray som barn får hos frissan som går att tvätta ur samma dag? Jaa varför inte?

Som förälder ansvarar man ju själv för att ge barnet en "sund inställning till sin kropp/utseende". Jag som te.x har många tatueringar kommer inte kunna neka mitt barn dessa gnuggisar för då vore jag en hycklare av största sort. Samma gäller väl egentligen hårfärgning... Jag färgar ju håret, alltså är det högst troligt att mitt barn kommer vilja experimentera.
    Så länge man gör det utan överdrift.

varför är det ok om det går att ta bort på en dag? är det inte så att då förmedlar man ju DEN DAGEN att barnet inte duger som det är? varför är det ok en dag, men inte två eller fler?
    Easy cum easy go
  • Anonym

jag trodde faktiskt inte att folk fägade håret på sina barn tills jag för ett tag sedan såg en pojke på dagiset som hade gått ifrån blonda lockar till kort bäcksvart frisyr.... jag höll på att rammla baklänges av förvåning, vem gör så!
    Hur man klipper sina barn är givetvis upp till var och en, men färga svart. detta var absolut ingen spray eller nått som tvättas ur på en dag. hårfärgning hör absolut till vuxenvärlden! 

• Anonym (Sjukt)

Sjukt är det att bry sig om vad ANDRA gör med sina liv. 

• puss
    Anonym (Sjukt) skrev 2012-03-19 13:51:19 följande:

säger du det til dig själv alltså?
    Easy cum easy go
  • Höst flickan
    Anonym (Sjukt) skrev 2012-03-19 13:51:19 följande:
    nä..jag är väldigt glad att ALLA i världen bryr sig om hur barn behandlas!
    tänk om vi skulle skita i alla barn...o bara tänka på våra egna!
    hua!!
  • Anonym (Not so pretto!)

Ja hur kan man plåga barn på detta vansinniga vis?

KAN INTE ALLA BARA anmäla alla föräldrar som på något sätt gör sånt här...
    Vare sig det är rosetter i håret, lite gele för lite rufs, SPRAYFÄRGER.
    Smycken, läppcerat, märkeskläder osv.

TILLSAMMANS kan NI säkert göra skillnad!

Heja er!

• Pussesnufs
    puss skrev 2012-03-19 13:39:34 följande:
    varför är det ok om det går att ta bort på en dag? är det inte så att då förmedlar man ju DEN DAGEN att barnet inte duger som det är? varför är det ok en dag, men inte två eller fler?
    ... går det att ta bort på en dag så inbillar iaf jag mig att det inte är lika skadliga kemikalier i skiten som i äkta hårfärg. Det var bara det jag menade.

Jag anser inte att lite spray eller hårmascara gör något ont. För isf skulle vi ju inte kunna ha utklädningskläder. Inga barn skulle kunna ha på sig liknande kläder för ojoj tänk om barnen inte får en egen identitet.

... finns viktigare saker som vi vuxna förmedlar till barn som iaf jag anser är mer relevant.
    Scientia Potentia Nostra
  • Anonym (!!!)

Håller med och vet vilken tråd du snackar om dessvärre..

• Tittij

Ni som vet vilken tråd som avses; nej det är långt ifrån ok tycker jag.
    Tuppkam som punkarna och blått hår på en 3-åring. Hål i huvudet enligt mig.... 

• Paisley
    Anonym skrev 2012-03-19 13:44:59 följande:
    jag trodde faktiskt inte att folk fägade håret på sina barn tills jag för ett tag sedan såg en pojke på dagiset som hade gått ifrån blonda lockar till kort bäcksvart frisyr.... jag höll på att rammla baklänges av förvåning, vem gör så!
    Hur man klipper sina barn är givetvis upp till var och en, men färga svart. detta var absolut ingen spray eller nått som tvättas ur på en dag. hårfärgning hör absolut till vuxenvärlden! 
    Jag bara hoppas att det inte är sant. Det finns jättemycket PPD i svart färg.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2051098/Does-YOUR-hair-dye-contain-chemical-feared-killed-woman.html
    Läs inte mellan raderna ty det finns ingenting att hitta där
  • Anonym
    Paisley skrev 2012-03-19 19:36:13 följande:
    Jag bara hoppas att det inte är sant. Det finns jättemycket PPD i svart färg.

www.dailymail.co.uk/femail/article-2051098/Do...
    jo tyvärr är det absolut helt sant!
    träffade en kompis vars barn går på samma dagis, hon är frisör och hon sa att det är helt galet! nu pratade vi inte om hälsoriskerna direkt, men barnet kan inte förstå konsekvenserna av färgningen, hur länge det faktiskt är svart och hur det kommer se ut när det växer ut. ska dom hålla på och färga utväxten hela tiden eller.  
    nej jag skulle gärna vilja fråga hur de tänkte någon dag, men det kommer jag såklart inte göra =)
  • gullehjärtat

Lite färgspray, glitter eller hår mascara är helt okey för mig!
    Men permanent hårfärg på barn tycker jag man ska låta bli!

Svar på tråden Vem fan färgar håret på sitt barn, och VARFÖR!