Min tvätt luktar surt :( vad ska jag göra?
Hej,
Som min rubrik lyder så luktar min tvätt surt efter tvättning i tvättmaskinen :( jag använder såklart tvättmedel och sköljmedel när jag tvättar. Fick som tips av min mormor att slänga i en viss diskmadkinstablette "den sorten med röd kula i" och tvätta med den engång för att rensa maskinen, men det har inte hjälpt. Tvätten luktar fortfarande :( Min tvättmaskin är nu "1 år" och är köpt i en känd affär.
Vad ska jag göra för att tvätten ska kännas fräch igen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 13:35
Vill uppdatera lite :)
Jag har rensat tvättmaskinen grundligt och (ursäkta språket) men fy fan vad filtret var äckligt! Maskinen har tvättar 90 grader utan tvätt i den och hela maskinen luktade faktis gott när det var fördigt :)
Jag har nu satt in en tvätt med kläder och tvättar det på 60, normalt sätt tar jag 40 för att det står det i anvisningarna på klädederna.
Använde mig av tvättmedel och lite lite sköljmedel mest för att förhoppningsvis få den doften och för att kläderna inte ska bli så hårda. När det är fördigt kommer jag hänga det i vardagsrummet då det är för fuktigt inne på toaletten.
Håller tummarna på att detta kommer hjälpa ^^ Annars kommer jag dränka det i ättika! haha Tack för alla tips
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 19:36
Tvätten är klar och den luktar super gott! Plus den är inte så blöt för jag centrifugerade 2 gånger ^^ Nu hänger den i hallen och luktar gott och kommer vara torr innan natten är slut :D
Tack för alla tips! ingen mer sur tvätt i detta hushållet :P