• Kastrull

Någon mer som är gravid och arbetslös?

Ville kolla om det finns någon mer i min situation. Blev uppsagd i höstas, har sökt jobb och varit på en del intervjuer men än har det inte blivit något. 

Trots att jag blev arbetslös så fortsatte vi bebistillverkningen och jag är nu gravid i vecka 6.

Vantrivs med att vara utan jobb.

Hur tänker ni andra, finns det fler som jag?

• Svar på tråden Någon mer som är gravid och arbetslös?
  • lyckligmama

Här har du en till! Dock är jag mammaledig, men hade inget jobb innan hon kom, och nu väntar vi tvåan, helt oplanerat, med lägstanivå på föräldrapenningen. meeeen det kommer nog lösa sig ändå! :)

• Annelee85

Tuppen ja! :P
    Jag blev arbetslös i december då jag under en utlandsresa fick beskedet att företaget jag arbetade på gick i konkurs.
    Jag och min sambo bestämde oss för att sluta med minipillrena och se vad som hände, och på första ägglossningen blev det plus! Är nu i vecka 11.
    Jag kände att även fast jag var arbetslös så var det rätt tid för mig, hade inte känts rätt att börja en ny anställning och inte kunna svara ärligt på frågan om jag vill skaffa barn. Vi har en buffert undanlagd för just detta samt att jag fick garantilön iom. konkursen.  

• Smulan 89

Är i v 31 och har inget jobb att gå till. Det gör mig inte ett skit. Jag njuter av att vara hemma och hade hemmafru varit ett yrke som man kunde leva på hade jag valt det direkt. Är hemma med sonen 16,5 mån och har vårdbidrag för honom, då han är sjuk, så det blir en liten slant i alla fall. Sambon älskar att jobba, så han gör ju så klart det.

• Trisse85

Jag är gravid i vecka 15 och söker jobb. Dick säger jag inte art jag är gravid när jag söker då det kan bli diskriminering. Men än så länge är det lugnt. Det jobbiga är att jag inte har några egna pengar att "leka" med. Min sambo är inte sur över att jag inte har jobb men säger att det skulle underlätta för oss om även jag hade jobb.

• Piano

Arbetslös och i v 22 här.
    Vad säjer era arbetsförmedlingar till er ang. jobbsökande? Just nu finns det nästan enbart sommarvikariat inom mitt område ute och det är ju inte särskilt aktuellt för mig då jag har bf i juli.

• Hermansson

Arbetslös och går in i vecka 10 imorgon. Känns ganska trist men samtidigt är jag glad över att ha möjlighet att verkligen lyssna på kroppen så här i början av graviditeten. Är så trött och hade nog inte klarat av ett 9-5 jobb just nu. Hoppar in på vik och så men jag har ju en kandidat i kommunikation och vill gärna få användning för den. Men det är svårt att söka fasta tjänster när man vet att man är gravid och kommer vara borta en stund i höst/vinter. hur tänker ni andra där? söker ni både vik och fasta tjänster?

• Electrocutionist

Arbetslös i vecka sex, och skulle allt hålla hela vägen fram *hoppas* så är jag visserligen ensamstående också, så blir kämpigt!

• Maddi

Jag är också arbetslös. Flyttade till ny stad för två månader sen och i min hemstad hade jag en timanställning och fick ihop nästan till heltid varje månad ändå.

Men lite mer krångligare nu i ny stad. Söder sommarjobb och är i vecka 7+3 så jag har inte BF förrän i november och har alltså chans att få in en fot i sommar. Så det känns lite bättre, dessutom kanske  jag kan få chansen att jobba på samma ställe nästa sommar. Det vore ju kanon.
    Men det är absolut inte roligt, jag hade planerat att ha fast jobb innan jag skaffade barn, men det blir inte alltid som man tänkt..

• Kastrull

Skönt att höra att man inte är ensam. Van trivs som sagt med att vara utan jobb, och verkar vara långt ifrån en lösning just nu : (

• Maddi
    Kastrull skrev 2012-03-29 09:45:43 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam. Van trivs som sagt med att vara utan jobb, och verkar vara långt ifrån en lösning just nu : (

Det är inte lätt att få fast jobb när man är gravid. Oftast så är det ju 6 månaders provanställning och måste tyvärr informera om graviditeten innan dom månaderna gått och en "sån" person letar ju inte chefer efter.. Så de känns hopplöst..
Svar på tråden Någon mer som är gravid och arbetslös?