Inlägg från: Långben |Visa alla inlägg
  • Långben

Stödgördel efter snitt?

Jag har precis fått hem en sådan här på posten http://www.bellefit.com/corset.php

Det går att läsa en hel del på deras sida om fördelarna. Det finns givetvis inget som säger att man måste ha gördel/korsett men när man läser på lite ute på nätet så verkar det avlasta rygg och magmuskler medan man läker, man får lite stöd när man hostar/nyser osv. Plus att de påstår att man får iordning på figuren snabbare - vilket jag tar lite med en nypa salt... Jag köpte den för att få lite stöd under de närmaste veckorna efter snittet.

Får se om det fungerar... snitt planerat till 4 april...     

• Långben
    Chaktio skrev 2012-03-21 19:52:51 följande:

Ja, den såg ju onekligen ut att kunna fungera. Men jag tyckte den såg rätt jobbig ut att få av och på och den kändes dyyyr... Är iofs inte säker på vad pundet står i.
    Jo Bellefit var dyr men jag hoppas att den fungerar. Läste på en del innan och hittade en del inlägg på nätet om tjejer som varit missnöjda med ex. Belly Bandit för att kanten på den hamnar för nära snittet... Passar bättre vid vanlig graviditetsmage utan snitt.

Men, men... vad vet jag... har inte provat än men återkommer när snittet är lagt och jag krängt på mig (jo det ser svårt ut att komma i den ) min Bellefit...

• Långben
    Långben skrev 2012-03-27 11:48:15 följande:
    Jo Bellefit var dyr men jag hoppas att den fungerar. Läste på en del innan och hittade en del inlägg på nätet om tjejer som varit missnöjda med ex. Belly Bandit för att kanten på den hamnar för nära snittet... Passar bättre vid vanlig graviditetsmage utan snitt.

Men, men... vad vet jag... har inte provat än men återkommer när snittet är lagt och jag krängt på mig (jo det ser svårt ut att komma i den ) min Bellefit...

Lite feedback...

Gjorde snittet i onsdag förra veckan och jag vågade kränga på mig min Bellefit först i lördags men så här i efterhand borde jag testat tidigare för jag har en grym förkylning och att hosta med snitt på magen är inget man önskar sin värsta fiende.

Jag är mycket nöjd med Bellefit, dyr ja... men den fungerar och gör att jag kan hosta lite lättare, får bättre hållning och dessutom mindre ont i ryggen. Ryggen får ju ta lite stryk i och med att tyngdpunkten ändras ganska snabbt och musklerna där måste "ställa om", då är det skönt med lite stöd. Jag har den på dygnet runt.

Jag köpte min Bellefit direkt i USA och skeppade den till vänner där som la den på posten åt mig så jag kom undan med ca. 750:-   

Svar på tråden Stödgördel efter snitt?