• Chaktio

Stödgördel efter snitt?

Ni som använt någon typ av stödgördel efter ett snitt, hur har det funkat?

Var och tittade på en "waxy waistshaper" på Lindex idag, men jag tyckte det såg ut som om den skulle kunna komma att få nedre kanten precis i snittet...?

Vilka märken/modeller har ni använt? Har de täckt snittet ordentligt, eller?

• Svar på tråden Stödgördel efter snitt?
  • Chaktio

Efter förra snittet upplevde jag att vissa saker gjorde väldigt ont (tex ligga på sidan) för att den tomma magen liksom ramlade iväg och jag tänker mig att en gördel kan hålla ihop så det inte blir så. Tänker mig också att en gördel som täcker snittet kan skydda när 2-åringen vill klättra på mig i soffan.

• Chaktio
    Långben skrev 2012-03-21 15:57:15 följande:
    Jag har precis fått hem en sådan här på posten www.bellefit.com/corset.php

Det går att läsa en hel del på deras sida om fördelarna. Det finns givetvis inget som säger att man måste ha gördel/korsett men när man läser på lite ute på nätet så verkar det avlasta rygg och magmuskler medan man läker, man får lite stöd när man hostar/nyser osv. Plus att de påstår att man får iordning på figuren snabbare - vilket jag tar lite med en nypa salt... Jag köpte den för att få lite stöd under de närmaste veckorna efter snittet.

Får se om det fungerar... snitt planerat till 4 april...     

Ja, den såg ju onekligen ut att kunna fungera. Men jag tyckte den såg rätt jobbig ut att få av och på och den kändes dyyyr... Är iofs inte säker på vad pundet står i.
  • Chaktio
    Viggo och pyrets mamma skrev 2012-03-21 13:13:10 följande:
    Jag ska själv köpa en gördel inför mitt snitt av den enkla anledningen att jag vill hjälpa kroppen att dels dra ihop sig så fort som möjligt dels göra sig av med överflödigt vatten så fort som möjligt. Effekten blir ju den samma som när man använder stödstrumpor. Själv hade jag tänkt kolla på en Belly Bandit.

Vet du om en Belly Bandit kommer att täcka snittet?
  • Chaktio

Kul att höra att den funkade! Här blev det några par "shape-up-trosor" från KappAhl bara. De har hjälpt hyfsat, framför allt har det varit skönare att gå när "magpåsen" hållits på plats och inte dragit i såret. Men nu gör den snart inte så stor nytta längre...

Svar på tråden Stödgördel efter snitt?