• Anonym (skäms)

Nikotinabstinens. Är detta normalt??

Idag var jag utan nikotin i exakt 12 timmar. De var de värsta 12 timmarna i hela mitt liv.
    Jag storgrät sammanlagt ca 10 gånger under dagen. Nej jag överdriver inte. Jag hatade allt och alla och hela min hjärna var seg, mina ögon gick i kors och jag kunde inte tänka klart. Jag var helt psykotisk. Speciellt de 4 sista timmarna.

Jag beslöt mig för att avsluta försöket att sluta röka och det blev 1 cigarett ikväll. Jag blev bokstavligt talat galen.

Någon mer i samma sits? Känner mig helt störd. Hur fan beter ni er när ni försöker sluta?
    Nikotinberoendet styr mig fullständigt!

• Svar på tråden Nikotinabstinens. Är detta normalt??
  • lövet2

Jodå, det låter helt normalt. En del blir inte alls särskilt påverkade, och det är för att de egentligen aldrig varit riktigt beroende.
    För att slippa den våldsamma abstinensen, så kanske du måste trappa ned försiktigt eller ev använda något av de hjälpmedel som finns.

• Anonym (skäms)
    lövet2 skrev 2012-03-20 22:08:52 följande:
    Jodå, det låter helt normalt. En del blir inte alls särskilt påverkade, och det är för att de egentligen aldrig varit riktigt beroende.
    För att slippa den våldsamma abstinensen, så kanske du måste trappa ned försiktigt eller ev använda något av de hjälpmedel som finns.
    Ja.. Jag måste nog tappa ner.. Att sluta direkt gör jag ALDRIG om igen.. Aldrig, jag kände knappt igen mig själv..
  • P  P  Potatisgris

Jaha, är detta något nytt för dig?
    Testa sluta med socker samtidigt, så får du dubbel glädje.

• Anonym (skäms)
    P P Potatisgris skrev 2012-03-20 22:18:08 följande:
    Jaha, är detta något nytt för dig?
    Testa sluta med socker samtidigt, så får du dubbel glädje.
    Vilket spydigt inlägg.. Typiskt.. Men som svar på frågan JA det här är nytt för mig.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym (skäms) skrev 2012-03-20 22:38:03 följande:
    Vilket spydigt inlägg.. Typiskt.. Men som svar på frågan JA det här är nytt för mig.
    Visst kan det uppfattas som spydigt, men hur in i skogsdungen har man missat att nikotin är en av de mest beroende framkallande ämnen vi har.
    tom mina barn vet om detta.
  • Anonym (sluta)
    Anonym (skäms) skrev 2012-03-20 22:06:02 följande:
    Idag var jag utan nikotin i exakt 12 timmar. De var de värsta 12 timmarna i hela mitt liv.
    Jag storgrät sammanlagt ca 10 gånger under dagen. Nej jag överdriver inte. Jag hatade allt och alla och hela min hjärna var seg, mina ögon gick i kors och jag kunde inte tänka klart. Jag var helt psykotisk. Speciellt de 4 sista timmarna.

Jag beslöt mig för att avsluta försöket att sluta röka och det blev 1 cigarett ikväll. Jag blev bokstavligt talat galen.

Någon mer i samma sits? Känner mig helt störd. Hur fan beter ni er när ni försöker sluta?
    Nikotinberoendet styr mig fullständigt!

Jag bestämde mig häromdagen för att sluta röka. Köpte nikotintuggummi, men jag klarar inte av att tugga dem som man ska, vilket slutade med illamående. Köpte då munspray+pulverpåsar att stoppa under läppen. Sprayen gillade jag inte så mycket heller, mådde illa av den också. Påsarna verkade lovande!

Rökte "normalt" fram till 20.00 i förrgår. Igår blev det en cigg vid lunchtid (sista ciggen, sparad -så planerad). Idag tiggde jag till mig en cigg av en kollega. Känner mig ganska duktig, trots dagens oplanerade cigg. Tror dock inte jag hade klarat det utan nikotin alls. Har du inte provat tuggummi/plåster/spray/annat?  
Svar på tråden Nikotinabstinens. Är detta normalt??