Inlägg från: Mamma till många |Visa alla inlägg
  • Mamma till många

Stoppa familjehem?

Anonym skrev 2012-03-21 20:13:31 följande:
    Du ska absolut så fort som möjligt kontakta Socialtjänsten och berätta detta! En sådan familj är inte lämplig som familjehem, precis som du säger låter det mer som om familjen själva behöver hjälp. Om du inte vill anmäla familjen som olämpliga tycker jag att du i alla fall ska göra en orosanmälan till Soc ang barnen. Det låter ju nästan som om bebisen i familjen borde skyddas från såväl föräldrar som storebror???? Tveka inte att anmäla gör det direkt imorgon bitti! Det är inte upp till dig att avgöra om barnen far illa, det är Socialtjänstens ansvar att utreda. DU anmäler en ORO för barnen som det är upp till Soc att utreda och bedöma så tveka INTE utan ring direkt!
    Precis gör en oros anmälan för deras barns skull i första hand.
    Jag är själv utredd av många kommuner och har då fått lämna in alla intyg att man är ok
    från soc till hm fasen vad heter det nu ja kreditupplysning. Där det står om man har prickar hos kronofogden =)
    Kanske ska säga att det är min man som håller i att beställa intygen haha
    Jag lät inge trovärdig. =)

Men det känns väldigt oroande din berättelse, låter faktiskt som familjen behöver hjälp själva först innan men ens kan tänka tanken att hjälpa andra.......gör en anmälan direkt tycker ja me.
    lycka till och glöm ej uppdatera
Svar på tråden Stoppa familjehem?