• MillasMirakel

Soc lägger näsan i blöt

sirisdotter skrev 2012-03-22 08:41:17 följande:
    Jag håller med om att en mor bör kunna lämna en väldigt bra anledning till att inte  hon inte  lägger  ner ett enormt engagemang för att få kontakten mellan sina barn och deras pappor att fungera.   Tycker du det är konstigt att soc.  frågar varför Ts dotter inte  umgås med sin biologiska pappa?

Fan vad folk ska lägga sig i precis allt. De enda som eg har nått att göra med varför ett barn inte har kontakt med den ena föräldern är väl just barnen och föräldrarna? Ingen utomstående har nått med det att göra.

Sen din kommentar att en mor bör kunna ge en väldigt bra anledning till att hon inte lägger ner ett enormt engagemang...osv.......varför? Det är ta mig fan lika mycket en fars skyldighet att finnas i sina barns liv. Sen återigen, det har inte NÅN annan med att göra. 
  • MillasMirakel

Visst har barn rätt till båda föräldrar MEN om den ena parten inte visar nått intresse så ska inte den andra parten behöva slita arslet av sig för att tvinga den föräldern att träffa sitt barn. Det är SÅ mycket som folk inte vet men de är förbannat nyfikna och ska lägga sig i allt. Låt folk sköta sig själva så länge barnen ej far illa.

• MillasMirakel
    sirisdotter skrev 2012-03-22 08:55:16 följande:
    I Sverige gäller Sveriges lagar,   även Föräldrabalken.

Accepterar man inte det får man väl bosätta sig i ett land,  som inte har sådana lagar.

Att se till sitt/sina barns bästa är lag nog för mig. Kommer aldrig lägga ner energi på en människa som inte lägger ner nått själv. Man kan aldrig tvinga nån till umgänge med sitt barn.
    Sveriges lagar.....ja de finns när det behagar att åberopa dem.  
  • MillasMirakel
    Anonym skrev 2012-03-22 09:06:03 följande:
    Ts, vid en utredning så utreder de hela situationen, inte bara det anmälan gällde. Nu har soc hittat saker i ditt föräldraskap som de har anmärkningar på. Så frågan är hur du ska gå vidare.

1. Gällande din egen försörjningsförmåga av barnen så bör du givetvis ha en backup plan OM något skulle inträffa så att dina föräldrar inte längre försörjer dina barn.

2. Gällande faderns frånvaro i barnets liv så kan det vara klokt att ta dig i kragen och se till att barnet får en kontakt med sin far. Alla barn behöver båda sina föräldrar. Är han en hemlös knarkare så har barnet ändå rätt att lära känna honom.

Jag kan tyvärr inte köpa kommentaren i punkt nr 2. Visar inte den andre föräldern nån vilja eller engagemang så ska inte den ena förälderna behöva slita ut sig själv genom att kämpa för nått som inte finns vilja till.
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt