• Anonym (Nelly)

Soc lägger näsan i blöt

Jag blir också försörjd av mina föräldrar nu när barnen är små. Jag hade ett jobb att gå tillbaka till efter min föräldraledighet men ville (som många andra) hellre vara hemma med barnen.

Nu är det så att mina föräldrar har väldigt bra ekonomi och räknas nog som ganska förmögna. Jag flyttade precis som TS in i en släktgård där jag bor helt kostnadsfritt.

Jag har en oerhört nära kontakt med mina föräldrar och att dom försörjer mej är inget som på något vis skadar deras ekonomi. Dom vill göra detta!

Har själv en bra utbildning (är veterinär) och jobb kommer jag att få den dan jag så önskar.

Just nu njuter jag av att kunna vara hemma med mina barn, den tiden går så snabbt och är så viktig för oss alla.

Min dotter älskar att komma direkt hem efter skolan utan att behöva vara på fritids och sonen som nu är fyra är också en väldigt nöjd liten herre .

Mina föräldrar är oerhört glada över att kunna hjälpa oss med detta och jag känner inte alls att jag utnyttjar deras välvilja.

• Anonym (Nelly)

Har TS skrivit någonstans att barnen inte får ha kontakt med sin pappa?

• Anonym (Nelly)

Jag kan förstå att många höjer på ögonbrynen när dom får höra att jag i vuxen ålder blir försörjd av mina föräldrar, jag tycker också det är aningen skumt .

Jag hade aldrig planerat/tagit förgivet att det skulle bli så heller utan var helt inställd på att jobba efter föräldraledigheten.

Nu är det så att mina föräldrar känner mej väldigt väl och vet att jag i själ och hjärta är en "hustomte" som älskar att baka, träna mina djur, odla frukt/grönsaker, sylta safta mm. En modern kvinna med gammeldags synsätt, haha .

Jag har under min uppväxt inte blivit bortskämd med annat än kärlek. Började sommarjobba när jag var 14 och har alltid försörjt mej själv. Under min veterinärutbildning bodde jag i studentlägenhet och klarade mej bra på CSN.

Jag tror att min mamma och pappa verkligen njuter av att kunna skämma bort mej och barnbarnen och på detta vis ge oss mycket tid tillsammans under deras uppväxt. Själv började jag på dagis väldigt tidigt och mina föräldrar har alltid jobbat mycket. Pappa har en privat veterinärklinik och mamma jobbar som hjärtkirurg.

Min dotter är åtta och min son fyra, jag kommer att vara hemma tills han börjar förskoleklass och då börjar jag jobba 8-14 på pappas klinik. Jag kommer även att hoppa in vissa helger och då får barnen vara hos mina föräldrar - som förövrigt är våra närmsta grannar. Kommer då att vara helt självförsörjande.

En annan fördel jag har är att jag inte behöver bekymra mej så mycket över min pension eftersom det finns mycket pengar i mitt namn (sparkonto, fonder osv.).

Både jag och mina föräldrar är stora humanister och ser pengar som trygghet, inte som medel att lyxkonsumera. Dom tycker att det är underbart att kunna investera i "egen tid" istället för att spara alla pengar på hög.

Förstår att min situation är väldigt speciell och att det är ett fåtal som kan leva på det här sättet och givetvis passar det inte alla .

• Anonym (Nelly)

Anonym: På vilket sätt tycker du att TS barn saknar en bra förebild?

Tycker att hennes kommentar om märkeskläder fått lite stora proportioner faktiskt, folk verkar hänga upp sej på just det.

Tror hon skrev så för att verkligen belysa att barnen inte saknar något rent ekonomiskt.

• Anonym (Nelly)

Sirisdotter: För 30 år sedan hade kanske inte soc samma koll som dom har nu. Jag har själv en vän vars pappa var alkoholist och rikspucko, det var samma sak där - Hon stod med packade väskor och väntade på en pappa som aldrig kom.

Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt