• Anonym (skild)

Soc lägger näsan i blöt

Anonym skrev 2012-03-22 17:22:22 följande:
    Ha ha så man är en bra mamma om man köper MÄRKESKLÄDER!? Förvånad. Oj jisses vilken usel mamma jag måste vara då som nästan bara köper kläder på lindex/hm/kapahl(torkar bort en tår)

Sen tycker väl jag du ska växa upp lite ts och inte låta dina föräldrar försörja dig. Antar att du är över 18? 
    Förstår att du är ironisk.   Vill ändå nämna att f d maken anmälde mig bland annat för att jag köpte second hand-kläder till vårt barn.   Soc.  brydde sig aldrig om den punkten.
  • Anonym (skild)
    Anonym skrev 2012-03-22 17:23:22 följande:
    Hamnar man i händerna på så är både det ena och det andra fel. Det gäller alltså att hålla sig sams med alla så man slipper bli anmäld. För då är det kört. 

Mitt barn har ingen kontakt med pappan. Jag har ingen avlastning. Nu somnade barnet på golvet för barnet ville inte ligga i sängen osv osv.

Men barnet mår bra växer, går upp i vikt, får beröm på dagis osv.

Jag är en bra mamma.

Jag kan ändå tänka mig att skulle jag bli anmäld skulle det påpekas både det ena och det andra. Då skulle man nog behöva vara sjukligt perfekt för att komma undan med en felfri utredning.

Fördomar!    Inte är jag perfekt förälder -  och exets anmälningar i tre vårdnadstvister var  enormt fantasifulla...        Utredarna,  i olika kommuner genom åren,   hade inget att anmärka på.
  • Anonym (skild)

Vilken trist inställning ni visar upp betr.  soc.   Jag fick fantastiskt  stöd av soc.  när f d maken frossade i att skriva anmälningar om det ena och det andra.   Snart hamnade alla anmälningarna i "dårpärmen" -  soc.  hade uppenbarligen erfarenhet av anmälningar,  som gick ut på att knäcka en förälder.   Vet inte om jag överlevt dessa cirka 10 år utan soc.  stöd -  i två skilda kommuner.

• Anonym (skild)
    maaammaaa skrev 2012-03-30 08:07:52 följande:
    Din lyckans ost! Jag träffade en socialarbetare som var väldigt trevlig och hjälpsam fast hon jobbar inte här. Hon jobbar med den ekonomiska biten stöd och sånt. Min syster har en bekant inom barnskyddet, de har barn i samma dagis och hon tycks vara normal som person i allafall.
    Kan det möjligtvis bero på att jag samarbetade med dem,   knappast hade taggarna ut utan respekterade att de utförde sitt jobb....
  • Anonym (skild)

Förstår ingenting av det jag läser här från flera debattörer.   Sådana anmälningar som min f d man gjort har knappast skådats tidigare -  soc.  i TVÅ  kommuner   har på olika sätt berättat det.   Även polis och skolläkare fick liknande anmälningar.   Jag uppges ha levt ett prostitutionsliknande liv i narkotikakretsar,  jag lagade inte mat åt vårt barn,  jag skulle vara psykiskt sjuk,  barnet skulle vara klädd med kläder fulla av ingrodd smuts när det hämtades på dagis på fredagen,  eftersom jag bara hade dusch kunde jag inte hålla barnet rent osv osv,

Och jag har alltid blivit bemött med RESPEKT.   Ett telefonsamtal eller brev om att anmälan inkommit,   ett besök hos myndigheten  och/eller ett hembesök -  förekommande fall en utredning.

ALDRIG har någon frågat vad eller när vi äter,   hur ofta barnet duschar och annat som ni beskriver!   Antar att förskolan,  senare skolans svar på soc.  frågor räckte?

Bostad är bra att ha,  minns jag att någon nämnde i samband med en vårdnadstvist -  arbete inte avgörande på något sätt.    Det kan ha varit när jag varslades i lågkonjunktur.

Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt