Soc lägger näsan i blöt
Anonym skrev 2012-03-22 09:06:03 följande:
Ts, vid en utredning så utreder de hela situationen, inte bara det anmälan gällde. Nu har soc hittat saker i ditt föräldraskap som de har anmärkningar på. Så frågan är hur du ska gå vidare.1. Gällande din egen försörjningsförmåga av barnen så bör du givetvis ha en backup plan OM något skulle inträffa så att dina föräldrar inte längre försörjer dina barn.
2. Gällande faderns frånvaro i barnets liv så kan det vara klokt att ta dig i kragen och se till att barnet får en kontakt med sin far. Alla barn behöver båda sina föräldrar. Är han en hemlös knarkare så har barnet ändå rätt att lära känna honom.
Exempel på varför man inte har kontakt barn - förälder:
Min äldre syster hade en annan pappa än jag, som hon aldrig haft kontakt med. Någonsin. Varför? För att han var narkoman som försökte slå ihjäl vår mamma när min syster låg i hennes mage, och när det sedan tvingades till några halvhjärtade försök av socialen att få min syster att träffa sin pappa så sket han alltid i att dyka upp vid avtalad tid. Minns fortfarande 30 år senare hur min 5 år äldre syster stod med packad resväska utanför vårt hus och väntade på att "pappa skulle komma", när han aldrig dök upp. Sluta anta att alla personer är bra som föräldrar, för det är långt från sanningen. Ibland är det bättre att ett barn växer upp med en annan pappa än sin biologiska och ser på honom som sin far.