Soc lägger näsan i blöt
Anonym skrev 2012-03-22 09:06:03 följande:
Ts, vid en utredning så utreder de hela situationen, inte bara det anmälan gällde. Nu har soc hittat saker i ditt föräldraskap som de har anmärkningar på. Så frågan är hur du ska gå vidare.1. Gällande din egen försörjningsförmåga av barnen så bör du givetvis ha en backup plan OM något skulle inträffa så att dina föräldrar inte längre försörjer dina barn.
2. Gällande faderns frånvaro i barnets liv så kan det vara klokt att ta dig i kragen och se till att barnet får en kontakt med sin far. Alla barn behöver båda sina föräldrar. Är han en hemlös knarkare så har barnet ändå rätt att lära känna honom.
Jag blir så förbannat trött på sådanan som Du!! Feg är du också som skriver anonymt!!! Va har Du för rätt att lägga dig i hennes försörjningsförmåga??
Om något skulle hända... Ja men de är väll ändå inte dina bekymmer.. inte någon annans heller!! De är väll ändå upp till var och en!! De luktar avund lång väg!! Själv kan Du ju bli av med jobbet i morgon!! Å de vill du väll inte att någon annan ska lägga sig i??!! Soc, kanske!!
Men Du lever väll ett vanligt Svensson liv, med 2 barn, man, hus o bil.. Men alla vill inte leva så!! Att de ska vara så svårt att få leva sitt liv som man vill utan att andra ska lägga sig i!!!
Själv har jag också en dotter som aldrig haft kontakt med sin pappa, han ville helt enklet inte!! Så va göra, ja inte lämnar jag eller håller kontakten med någon som inte vill, hon vet dock vem han är men har själv valt att inte ta upp någon kontakt med honom...
Min blivande man träffade jag när hon va ett år och har sen dess har hon kallat honom för pappa! Idag är hon 23år, marknadsekonom o jobbar på bank! Har inte som hellst mått dåligt av att inte haft någon kontakt med sin "riktiga" pappa...