• Anonym (L)

Soc lägger näsan i blöt

Anonym skrev 2012-03-22 09:28:38 följande:
    Det kan du väl ändå inte jämföra...man delar ju sitt liv med den personen (man eller kvinna) man delar upp arbetet i hemmet, barnen och försörjningen. Ena går till jobbet och den andra gör jobbet hemma. Att bli försörjd av sin mamma och pappa är inte samma sak. 

Sedan undrar jag varför du öht tar upp att du köper märkeskläder till dina barn? Är så man mäter sitt föräldraskap i dina ögon? Skulle soc bli imponerad av detta menar du? Jag skulle nog hellre ifrågasätta varför man köper dyra kläder till sina barn om man lever på någon annan....

Har inte läst hela tråden men kunde inte låta bli att svara på detta. Det är ju dina fördomar det handlar om som du skriver, var och en lever ju som de vill (titta på kollektivt boende) nu bor TS i ett släkthus med sina barn och hennes föräldrar har valt att hjälpa henne för de vill också att barnbarnen ska få vara hemma och slippa gå till förskolan och det är väl väldigt fint av dem. Antar att det är den svenska avundsjukan som ställer till det för en del här i tråden.. Och även pappan är med i bilden. Jag förstår inte problemet. Man eller kvinna skriver du herregud säger jag bara.

Då borde ju även nästan alla förskolor bli anmälda för där sover barnen också ute och det är för att det är nyttigt för dem. ( de sover ute även i 10 minusgrader de ni )

Stå på dig TS de märker nog snart att du gör allt för barnens bästa.    
  • Anonym (L)
    Anonym (soc.) skrev 2012-03-22 09:33:27 följande:
    Fast det är din åsikt. Ibland väljer människor att leva annorlunda, och om barnen får sina behov tillgodosedda så är det inget som socialtjänsten bryr sig om.
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2012-03-22 09:41:05 följande:
    Att ge barnen saker är inte att ge barnen allt de behöver. Soc ser på hela omsorgsförmågan och att man kan prioritera barnens behov före sina egna.
    Anonym skrev 2012-03-22 09:47:26 följande:
    I så fall skulle jag skämmas ifall jag blir så pass försörjd och har så gott ställt att jag kan köpa märkeskläder till mina barn och ÄNDÅ låta mina föräldrar betala mina räkningar. Men det är jag det...var och en gör som den vill...men jag skulle inte klara av att utnyttja min familj på det  sättet...
    Men vem säger att hon utnyttjar dem? jo du. Du har inte tänkt på att hennes föräldrar VILL hjälpa henne och barnbarnen.

Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt