Soc lägger näsan i blöt
maaammaaa Jag håller med dig.
jag hade näst intill samma problem för ca 9 år sedan med soc...
Blev anmäld av en förälder (Som inte gillade mej) att hon tyckte jag slog min son
hon påstog sej hade sett detta. (Tillägger att jag aldrig höjt handen emot honom)
Och soc blev indraget. å jagtänkte att ok. det är ingen fara, jag har inget att dölja.
lika bra att dom får kolla å se att allt är bra här.
Men nej då.. när utredningen kom tillbaka så stog det att dom inte sett några som helst tecken på misshandel
allt va perfekt på den fronten :)
MEN sen kom det massa annat i utredningen som jag inte var beredd på...
dom anmärkte på min inkomst då jag saknade sån.
dom klagade på Mat rutiner (Hade som du bra mat och bra rutiner. men soc ville ändra på tider fram å tillbaka 30 min hit å dit.) SUCK...
Dom klagade på att min son ville ha färg glada kläder på sig.. det va INTE könstandard utryckte dom sig...
SUCK.. så länge kläderna är väder anpassat så får väl barnen ha vilka färger om vill ??
Dom klagade även på att jag hade en katt... det va INTE ok då man har barn. för dom KAN bli allergiska.
mm..mm.. Dom hade jätte många paragrafer att hacka på...
medans då min mammas väninna jobbade på SOC under den tiden lite högre uppsatt och jag tog kontakt med henne för jag vart upprörd.. å hon kände till mej väl å tyckte inte alls att jag gjorde fel på något av det som stog.. så tack vare det drogs ju allt tillbaka... men om jag inte hade haft henne till hjälp då ?? hur hade det slutat då ??
och hon sa iallafall att de va inte mer fel på mej än på andra föräldrar :D
INGEN gör rätt å INGEN gör fel va hennes uttryck. att vara förälder och sen granskad fastän man gör rätt
får en att göra mera fel för man trycks ner å blir osäker på sig själv...