Inlägg från: Anonym (Hatar Soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hatar Soc)

Soc lägger näsan i blöt

maaammaaa Jag håller med dig.
    jag hade näst intill samma problem för ca 9 år sedan med soc...

Blev anmäld av en förälder (Som inte gillade mej) att hon tyckte jag slog min son
    hon påstog sej hade sett detta. (Tillägger att jag aldrig höjt handen emot honom)

Och soc blev indraget. å jagtänkte att ok. det är ingen fara, jag har inget att dölja.
    lika bra att dom får kolla å se att allt är bra här.

Men nej då.. när utredningen kom tillbaka så stog det att dom inte sett några som helst tecken på misshandel
    allt va perfekt på den fronten :)

MEN sen kom det massa annat i utredningen som jag inte var beredd på...

dom anmärkte på min inkomst då jag saknade sån.
    dom klagade på Mat rutiner (Hade som du bra mat och bra rutiner. men soc ville ändra på tider fram å tillbaka 30 min hit å dit.) SUCK...

Dom klagade på att min son ville ha färg glada kläder på sig.. det va INTE könstandard utryckte dom sig...
    SUCK.. så länge kläderna är väder anpassat så får väl barnen ha vilka färger om vill ??

Dom klagade även på att jag hade en katt... det va INTE ok då man har barn. för dom KAN bli allergiska.

mm..mm.. Dom hade jätte många paragrafer att hacka på...
    medans då min mammas väninna jobbade på SOC under den tiden lite högre uppsatt och jag tog kontakt med henne för jag vart upprörd.. å hon kände till mej väl å tyckte inte alls att jag gjorde fel på något av det som stog.. så tack vare det drogs ju allt tillbaka... men om jag inte hade haft henne till hjälp då ?? hur hade det slutat då ??

och hon sa iallafall att de va inte mer fel på mej än på andra föräldrar :D
    INGEN gör rätt å INGEN gör fel va hennes uttryck. att vara förälder och sen granskad fastän man gör rätt
    får en att göra mera fel för man trycks ner å blir osäker på sig själv...

• Anonym (Hatar Soc)

Jag har dessutom en Bekant som blev av med sin dotter för att min bekanta inte hade jobb och tyckte om Reaggie. alltså dom kanske inte är direkt mönster föräldrar eller normala vuxna.. men dom gjorde allt för dottern...
    och hon hade alltid bra kläder, var alltid mätt å belåten och ren å fin.. svor inte och hade inte massa att anmärka på... så hon sköttes exemplasriskt..

men i raporten så stog det att föräldrarna va för barnsliga och ej bra föräldrar. saknade rutin och hade ingen kunskap om barn.

i ett sånt läge tycker då jag att OM så är fallet... kan man inte låta föräldrarna gå föräldra utbildning då istället för att rycka en 7 åring ifrån sitt hem å flytta till foster hem efter fosterhem.. BARA för att SOC lagt ssej i lite väl mycket...
    så som Soc agerade då ?? va det valet MYCKET bättre för barnet eller ?? ingen fast punkt.

NEJ jag spyr på SOC måste jag säga...
    dom själper mer än hjälper... (Stava)

stå på dig maaammaaa. Soc behöver granska sig själva lite också ...
    inget barn har 100% rutiner. inget barn har 100% passade kläder
    och inget barn äter ekologiskt/glutenfritt mm 100% (Om inte det finns allergier ect ect)

ALLTSÅ ingen familj är perfekt men ALLA vi försöker vara så bra som möjligt för våra barn...

sen finns det juh självklart barn som far illa .. det säger jag inget om .. och JAAA dom behöver uppmärksammas.. men inte heller där är SOC lösning den bästa... då OFAST det blir fosterhem/kontakt föräldrar ect ect .. hoppa runt som en annan jojjo bara för att inte behöva bo hos föräldrarna

NEJ Soc skulle behöva gå EGEN föräldra utbildning tycker jag.
    och ja är heller inte negativ till att föräldrar kan gå en föräldrar utbildning. (Frivilligt) det kan inte skada även om man tror sej veta allt... För utbildningar ger en bara mer lärdom... men SOC ska inte komma å veta bäst i allt. då deras lösningar är käpp rätt åt helvete många gånger...

(Förlåt för upprepningar) :) men är bara så less på dem, dom tror sej ha svar på hur föräldrar ska agera :)

• Anonym (Hatar Soc)

Detta kommer låta fel nu... går emot allt jag tror på...

men i vissa fall MÅSTE man ändra sig.

Gör som dom säger. spela me om det är det som krävs för att få barnen tillbaka...
    låt dom TRO att dom vunnit...

Men bara om det är Absolut sista utvägen... Elelr kontakta TV eller Radio eller Tidningar...
    få upp en granskning av soc där du bor .. och va de e dom gör.. och om det är befogat de dom gjort eller om det är helt gfel.. om dom bara gör som det står i regelboken utan ett dugg förståelse...

KÄMPA på.. ge inte upp....

• Anonym (Hatar Soc)

Ja och hur ska man kunna VARA "normal" eller bli "normal" om man blir berövad sina barn ??
    ingen människa fungerar väl normalt efter det ???

man blir som du säger ... helt nedbryten. och osäker på sig själv och allt hopp känns för långt bort om ens möjligt...

HUR ska man i en sån situation bli bättre (I soc ögon) när dom sliter ner en ??

de e som att sparka på en som ligger å säga till honom/henne att ställ dig upp det gör inte ont..

Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt