• Anonym

Soc lägger näsan i blöt

Ha ha så man är en bra mamma om man köper MÄRKESKLÄDER!? Förvånad. Oj jisses vilken usel mamma jag måste vara då som nästan bara köper kläder på lindex/hm/kapahl(torkar bort en tår)

Sen tycker väl jag du ska växa upp lite ts och inte låta dina föräldrar försörja dig. Antar att du är över 18? 

• Anonym

Hamnar man i händerna på så är både det ena och det andra fel. Det gäller alltså att hålla sig sams med alla så man slipper bli anmäld. För då är det kört. 

Mitt barn har ingen kontakt med pappan. Jag har ingen avlastning. Nu somnade barnet på golvet för barnet ville inte ligga i sängen osv osv.

Men barnet mår bra växer, går upp i vikt, får beröm på dagis osv.

Jag är en bra mamma.

Jag kan ändå tänka mig att skulle jag bli anmäld skulle det påpekas både det ena och det andra. Då skulle man nog behöva vara sjukligt perfekt för att komma undan med en felfri utredning.

• Anonym

Måste säga att jag tycker det är väldigt konstigt att en vuxen människa, med särbo och 2 barn blir försörjd av sina föräldrar! Inte konstigt att du får bo gratis i släktgården, men du skriver att dom betalar dina räkningar??

Du, din särbo och barnen är en familj. Kan ni inte försörja er på hans lön så borde du jobba.

• Anonym

TS, jag tycker du gör helt rätt som tar chansen att vara hemma med dina barn istället för att jobba! Har svårt att se hur barn som går långa dagar på dagis har det bättre än dina barn.

Sen ett j*a tjat om dotterns pappa, som jag förstår det så HAR dottern en pappa! Hon kallar TS särbo för pappa. Menar ni på fullaste allvar att en pappa måste vara biologisk?! Om dotterns biologiska far hade varit intresserad hade han sett till att ha en relation med sin dotter.

• Anonym

Har mkt svårt att tro att soc lägger ned tid på en sådan här anmälan....det skall mkt mer till innan de öppnar en utredning.

• Anonym

En kvinna som var utsänd av socialen (i barnskyddsfrågor) föreslog att jag behövde en sexig glammig korsett i rött och guld från församlingsloppis. Socialen betalade den.

• Anonym

vårdnads bidrag får man bara om man har barn med handikapp bla...

• Anonym
    sirisdotter skrev 2012-03-22 22:58:14 följande:
    I vissa kommuner betalas vårdnadsbidrag ut till förälder  som väljer att inte ha sitt barn i förskola.   Denna rättighet finns i dessa kommuner till dess barnet fyller tre år.   En förskoleplats är ju inte billig(are)  för kommunen.
    konstigt!jag får inte ens vård bidrag till mitt barn med svår adhd!
  • Anonym
    sirisdotter skrev 2012-03-22 22:58:14 följande:
    I vissa kommuner betalas vårdnadsbidrag ut till förälder  som väljer att inte ha sitt barn i förskola.   Denna rättighet finns i dessa kommuner till dess barnet fyller tre år.   En förskoleplats är ju inte billig(are)  för kommunen.
    står inte så på försäkringskassans sida!
    synd å skam att det ska vara så! 
Svar på tråden Soc lägger näsan i blöt