• CTMT

60-års present till svärfar, någon som har tips?

Vad ger man en person som redan har allt?

Av sin fru ska han få en iPad (han är förtidspensionerad och har en del tid över nu). Han två söner (en av dem min sambo) ska nog ge honom en upplevelse med whiskeyprovning etc. Jag och barnen (hans två enda barnbarn) vill också ge honom något, men vi har svårt för att komma på något bra! Det ska ju inte vara så dyrt, utan bara något lite extra eftersom han redan kommer få en upplevelse m.m.

Någon med tips? Jag hade först tänkt göra ett litet album till honom där jag satt in bilder på honom och barnbarnen - typ "3,5 år som farfar", men det finns tyvärr ingen tid för det då jag kom på det ganska sent, så det får bli ett projekt för framtiden istället när han fyller 65 år kanske :)

Vad köper man till någon som har allt?? (ej en upplevelse för det ska han redan få)     

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden 60-års present till svärfar, någon som har tips?
  • Madame Mom

Om du inte har tid att fixa album själv så kan du kanske ordna en sån där fotobok..  Tar inte lång tid alls...  :)

• Madame Mom

Om han gillar whisky så kan man ge en fin whisky och ett set med snygga whiskyglas..

• hymafr

Men kan han inte få en upplevelse till, t ex djurparksbesök med er familj eller något liknande?

Annars kanske ett restaurangbesök på ett finare ställe (eller vad han föredrar). Då kan ni ju välja om ni ska följa med eller om det bara ska bli han och svärmor (beroende på er ekonomi).

En prenumeration på en tidning som han annars inte skulle unna sig?

• CTMT

Nej album vill jag göra själv isåfall (scrapbooka lite så det blir riktigt personligt) och har planer på att göra det till alla (svärföräldrarna och mina föräldrar, samma tema), så det projektet väntar jag med :)

Ang restaurang så har vi två barn på 3,5 år och 2 år - dvs. lite rastlösa för att gå på restaurang ;) Men vi har redan bestämt att vi ska laga en 3-rätters till honom hemma hos oss i vårt hus (där barnen kan få röja hur mycket de vill :), så det blir svärföräldrarna, min sambo och hans syskon + jag och barnen, så det kommer ju bli en fin dag! Han vet inget än, så blir en trevlig överraskning för honom.

I julas så fick han (och frugan) en upplevelse av oss i form av choklad och vinprovning (som de inte utnyttjat än) så det känns som att det räcker med upplevelser för detta året, börjar bli uttjatat ;) Snygga whiskeyglas har han redan!

Känns som att vi har tänkt på ALLT, men kommer fortfarande inte på något... därför jag skriver här :) Så det är inte det att jag är EMOT alla idéer, det är bara det att nästan allt är redan genomfört, och som sagt i detta fallet så är upplevelse-presenter redan gjort och lite uttjatat... och "kalas" med 3-rätters är redan planerat (och djurparken har vi varit på 500 ggr typ då vi bor 2 km från den bara)...     

• Kinya

Tillbehör till iPad:en han ska få av sin fru (tangentbord, väska eller liknande). Presentkort på iTunes eller AppStore så kan han köpa lite roliga appar och bra musik till iPad:en.

• minst

Tryck en tröja med bilder på barnen och texten " Världens bästa morfar". Jag lovar att han smälter. Jag tycker ju att du är med på din sambos present så blir tröjan en gåva från barnen. Om du inte hinner skicka efter en tröja så varför inte trycka en egen med barnens hand- och fotavtryck på i olika färger och huller om buller. Fint och personligt. Slå in i ett paket tillsammans med morfars favoritgodis. Lycka till!

• CTMT
    minst skrev 2012-03-22 10:28:07 följande:
    Tryck en tröja med bilder på barnen och texten " Världens bästa morfar". Jag lovar att han smälter. Jag tycker ju att du är med på din sambos present så blir tröjan en gåva från barnen. Om du inte hinner skicka efter en tröja så varför inte trycka en egen med barnens hand- och fotavtryck på i olika färger och huller om buller. Fint och personligt. Slå in i ett paket tillsammans med morfars favoritgodis. Lycka till!

Toppen! Skrattande (fast i detta faller är det farfar) Beställde en vit klassisk t-shirt med trycket Världens bästa farfar! och 2 roliga bilder på barnen. Tack så mycket för tipset, kanon! :)
  • CTMT
    cärröförfän skrev 2012-03-25 01:05:12 följande:
    en sån där avsugningsapparat? den ska tydligen vara bättre än äkta vara.
    Är det din man som talar av erfarenhet kanske? Flört
Svar på tråden 60-års present till svärfar, någon som har tips?