• jjjjennifer

Kan bebis höra musiken

Hej,

Detta känns egentligen som en dum fråga.

Men jag har gått och funderat ett tag över om bebisen kan höra den musik jag lyssnar på genom hörlurar. alltså hörlurar i mina öron.

Är i v. 34 nu och lyssnar på musik nästan dagligen på jobbet.

Tycker att plutten reagerar mer på vissa låtar, speciellt en låt med USCB allstars... en reggaepop bebis kanske? Hör hon genom mig, Eller reagerar hon bara på hur jag reagerar på musiken. (eller inbillar jag mig bara och hon reagerar inte alls?)

Hade vart kul om någon vet?

• Svar på tråden Kan bebis höra musiken
  • StarStruck

Ja, hon hör musiken ^^
    Sen när den väl är ute kan det hjälpa att lugna henne att spela det du känner att hon reagerar på.

• jjjjennifer

så även om hörlurarna inte sitter på magen så hör hon?

kanske ska välja bättre vad jag lyssnar på då... :P

• StarStruck
    jjjjennifer skrev 2012-03-22 11:17:47 följande:

så även om hörlurarna inte sitter på magen så hör hon?

kanske ska välja bättre vad jag lyssnar på då... :P

Från v 20 eller nånting sånt kan bebis höra ljud utifrån, så om du pratar så hör hon och börjar känna igen din röst, så ja, hon hör musiken utan lurar;)
  • jjjjennifer

jo, men jag vet att hon hör ljud utifrån.
    Men jag tänkte att det kanske var skillnad på elektronisk ljud som går in i mina öron, den musiken hör ju ingen annan utanför mig om du förstår var jag menar? så satt och funderade om ljuden tar sig ända ner till plutten.....

kanske var en dum fråga :P haha

• StarStruck
    jjjjennifer skrev 2012-03-22 11:25:03 följande:
    jo, men jag vet att hon hör ljud utifrån.
    Men jag tänkte att det kanske var skillnad på elektronisk ljud som går in i mina öron, den musiken hör ju ingen annan utanför mig om du förstår var jag menar? så satt och funderade om ljuden tar sig ända ner till plutten.....

kanske var en dum fråga :P haha
    Jahaa, du menar så.
    Det tror jag inte :S
  • Pickeli

Nej hon hör inte musiken om du har hörlurar.

Prova lägga dig i badet med din sambo vira en handduk runt huvudet och dyk. Be din sambo sätta hörlurar i öronen och lägg dig mot hans mage och se om du hör något. Garanterat inte!

Men om du lyssnar utan hörlurar så kan barnet höra om du har högt!

Google it!
  • jjjjennifer

Men det är ju fortfarande ljud som kommer in,,, :P hon hör ju om man sätter hörlurarna på magen? väl?

haha, jag känner verkligen att jag frågar dumt.. men har gått och funderat.

• Pickeli

Min son började sparka som en galning när jag spelade piano när jag var gravid Det var mysigt!

Google it!
  • Pickeli
    jjjjennifer skrev 2012-03-22 11:35:03 följande:

Men det är ju fortfarande ljud som kommer in,,, :P hon hör ju om man sätter hörlurarna på magen? väl?

haha, jag känner verkligen att jag frågar dumt.. men har gått och funderat.

Hehehe, nej hon hör inte det. Hör du om du sätter hörlurarna mot ditt lår?
    Google it!
  • jjjjennifer

jag får väl dra fram munspelet och gitarren istället då... :)

• Pickeli
    jjjjennifer skrev 2012-03-22 11:38:05 följande:
    jag får väl dra fram munspelet och gitarren istället då... :)
    Gör det!
    Google it!
  • Jag

Haha har funderat på exakt samma sak, men kännt mig lite för dum för att fråga någon =D

• majsan533

Vi brände en skiva med våra lugna favoritlåtar som vi spelade ganska ofta hemma plus att jag sjöng med (om det inte var någon som lyssnade).

Ibland om jag lyssnade på skivan med hörlurar så brukade jag den ena öronproppen hängande ner på magen, inte för att jag vet om bebisen kunde höra något från den inne i magen (det är ju rätt mycket annat oljud där inne från tarmar mm) men det kändes bra i alla fall.

Den skivan gick varm hemma hos oss under den första tiden eftersom det räckte med introt till första låten för att lilla A skulle lugna ner sig och somna :)

• jjjjennifer
    Jag skrev 2012-03-22 11:38:53 följande:
    Haha har funderat på exakt samma sak, men kännt mig lite för dum för att fråga någon =D
    haha, jag känner mig ganska dum.... :P men frågar man inte får man ju inte veta...  fanns ju inga vettiga svar när man googlade heller... jaja, nu ska jag sluta skämma ut mig med dumma frågor... :P
  • Pickeli
    jjjjennifer skrev 2012-03-22 11:45:05 följande:
    haha, jag känner mig ganska dum.... :P men frågar man inte får man ju inte veta...  fanns ju inga vettiga svar när man googlade heller... jaja, nu ska jag sluta skämma ut mig med dumma frågor... :P
    Hellre ställa dumma frågor än att förbli dum!
    Google it!
  • Jag

Haha, jag hade nog faktiskt ställt frågan så småningom då jag blir gravid =p Frågar man inget får man inget veta, som sagt =p

• IHope

Jag hade också undrat samma fråga så tack för svaret :P :) (googlade och fick upp det här)

Svar på tråden Kan bebis höra musiken