Babyskydd med eller utan bas?
Bor man i stan och endast använder bilen för långresor etc så kanske det inte spelar någon roll. Men om man som jag använder bilen varje dag så är basen ovärderlig!!! Hur smidigt som helst att bara klicka i och ur. Plus att man inte behöver ta loss stolen när man tar ut bebisen, kanske även finns modeller utan bas där det inte behövs men det är inte det vanligaste.
Basen spänner du fast med bilbältet i lugn och ro innan du använder stolen första gången och sen behöver du aldrig mer tänka på bältesdragning. Stolen går som någon tidigare nämnt även utmärkt att använda utan bas och då sätter man bilbästet runt stolen på samma sätt som andra modeller.
Använder du bilen mycket och är på vift ofta så kan jag även rekommender dig att köpa en Graco sulky. I den kan du klicka i bilstolen så du aldrig behöver lyfta ur barnet ens. Barnet sitter där lite mer lutat än i bilen så det är inte problem att ha en nyfödd där långa stunder. Särskilt bra på vintern när jag ser hur andra föräldrar kämpar i snöblåsten med sina stora vagnar och små bebisar som ska i och ur bilen. Inte så många verkar känna till den funktionen och jag har fått mycket komplimanger och många som tycker att det verkar supersmart. Och det är det också. Mitt absolut bästa köp!!!